آفتاب

132میلیون مترمکعب باران در سدهای سیستان و بلوچستان ذخیره شد

132میلیون مترمکعب باران در سدهای سیستان و بلوچستان ذخیره شد

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: بارش های اخیر حدود 132 میلیون مترمکعب آب به حجم مخزن سدهای این استان اضافه کرد.

اتابک جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین حجم آب ذخیره شده مربوط به سد پیشین است که بر اثر بارش های اخیر 65 میلیون مترمکعب آب وارد آن شده و هم اینک حجم فعلی این سد 130 میلیون مترمکعب است.
وی افزود: 9 میلیون مترمکعب آب نیز به سد زیردان وارد شد و حجم آب این سد را به 68میلیون مترمکعب افزایش داد.
مدیرعامل آب منطقه ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اثر بارندگی های اخیر در حوزه شهرستان نیکشهر چهار میلیون مترمکعب آب وارد سد خیرآباد شد و حجم فعلی آن به 9 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: سد شی کلک در شهرستان چابهار نیز با حجم 10 میلیون مترمکعب بر اثر نزولات جوی چند روز اخیر سرریز شد.
جعفری با اشاره به وضعیت کل سدهای مخزنی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هم اینک مجموع آب ذخیره شده در سدهای مخزنی استان 606 میلیون مترمکعب معادل 31 درصد حجم کل مخازن است که نسبت به سال آبی گذشته 25 درصد کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا، از ابتدای زمستان امسال تاکنون سه سامانه بارشی قوی و فراگیر در سیستان و بلوچستان فعال شد و بارش های خوبی را نصیب کم بارش ترین استان کشور کرد.
آخرین سامانه بارشی از چهارشنبه هفته گذشته در نواحی مختلف سیستان و بلوچستان فعال و با شدت گرفتن در روز جمعه صبح امروز شنبه از آسمان این استان خارج شد.
بنا بر گزارش اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، در طول مدت فعالیت این سامانه از 153 نقطه استان بارش باران گزارش شد و 'سنگان' از توابع خاش با 91 میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داد.
9908**3213 **6081
کد N2104174

وبگردی