آفتاب
مدیر سرای احسان:

فرایندهای اداری مانع فعالیت های خیرخواهانه می شود

فرایندهای اداری مانع فعالیت های خیرخواهانه می شود

تهران- ایرنا- مدیر سرای احسان (مرکز نگهداری از بیماران مزمن روانی) با تاکید براینکه برای ادامه کار نیاز به مساعد دولت است، گفت: پروسه های اداری زمانبر و دست و پاگیر و مانع فعالیت های خیرخواهانه شده است.

علیرضا طاهری روز پنجشنبه در بیستمین سالگرد افتتاح این مرکز که امروز در جمع خیران و مسئولان برگزار شد، گفت: پول داشتن اصلا ارزشی ندارد، این دل داشتن است که ارزش دارد. بچه های این مرکز تشنه محبت هستند.
وی افزود: این مرکز سال ها پیش توسط مردی بزرگ به نام حاج احمد طاق باز تاسیس شد. یکی از قدیمی های بازار که هر چه داشت و نداشت را وقف کاری کرد که آن زمان کسی به سراغش نرفته بود.
طاهری در بخش دیگری از صحبت هایش و خطاب به استاندارد تهران که در این مراسم حضور داشت، ادامه داد: در جامعه ما خیلی نیاز است که به بحث بیماران روان توجه ویژه شود. خیلی از بیماران در سن کم وارد این مرکز شده اند و حالا در میان سالی به سر می برند.
مدیر سرای احسان اضافه کرد: در نزدیکی سرای احسان زمینی واقع شده که نیاز به ساخت مراکز و اقامتگاه برای این بیماران را در این زمین داریم، اما متاسفانه با فرایند اداری دست و پاگیر این کار به تعویق افتاده است. خیران برای کمک آماده هستند، اما ادعا شده که ما قصد ساخت سوله صنعتی را در این زمین داریم و به همین دلیل یک میلیارد تومان جریمه شدیم که بعدا این رقم به 50 میلیون تومان رسید.
وی با بیان اینکه پروسه های اداری زمانبر و دست و پاگیر و مانع فعالیت های خیرخواهانه شده، خطاب به استاندار تهران تاکید کرد: آقای استاندار به داد ما برسید. در ادارات دولتی خفه می شویم. جمع شده ایم که اینجا را آباد کنیم و تمام زیرساخت های لازم برای فعالیت هایمان فراهم شده و برای ادامه کار نیاز به مساعدت دولت داریم.
طاهری بیان کرد: جای بیماران روان داخل این مراکز نیست و باید همگی مان کمک کنیم که آنها به جامعه برگردند؛ چرا در حقوق شهروندی برای بیماران روان تعریفی وجود ندارد؟ چرا بحث پول دادن به آنها را بها نمی دهند؛ درحالی که این افراد نیز بخشی از این جامعه هستند و نیاز به توجه دارند.
وی ادامه داد: بخش زنان، خانه های حمایتی، مراکز فرهنگی و دینی بخش هایی از سرای احسان هستند که در تلاش برای توانمندی و احیا کردن بیماران در این بخش ها هستیم. بحث، بحث انسانیت و حقوق است. به یاری نظام اجتماعی پیوسته و کمک کنیم دغدغه ای برای حق و حقوق این بچه ها نداشته باشیم.
در این مراسم یکی از بیماران روان به نام فاطمه نیز پای تریبون آمد و ضمن تشکر از خیرین به خاطر توجه شان به بیماران روان گفت: من اینجا حاضر شدم تا از همه کسانی که تاکنون کمک کرده اند ما پیشرفت کنیم تشکر کنم. هفت سال پیش وقتی به اینجا آمدم هیچ چیز نداشتم، اما با گذشت این همه سال امروز می دانم که چقدر در حقمان بزرگواری شده است.
وی ادامه داد: آمده ام از همه کسانی که روز شب با ما زندگی می کنند، با خنده هایمان می خندند و با گریه هایمان اشک می ریزند تشکر کنم. اما دعا می کنم خداوند به همه سلامتی، عزت و به مسئولان سرای احسان ماندگاری با قدرت تمام برای حمایت از بیماران روان بدهد. همگی تان را دوست دارم.
اجتمام* ف ش*1584
کد N2102770

وبگردی