آفتاب

سردشت پربارش ترین شهر ایران در شبانه روز گذشته بود

سردشت پربارش ترین شهر ایران در شبانه روز گذشته بود

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: شهرستان سردشت در شبانه روز گذشته با ثبت 35 میلی متر بارندگی، پربارش ترین شهر ایران بود.

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با ورود سامانه بارشی از روز سه شنبه بارش باران و برف در بیشتر مناطق غرب کشور آغاز شده است، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته بیشترین بارش استان در سردشت ثبت شده که میزان بارندگی 35 میلی متر و ارتفاع برف نیز هشت سانتی متر بوده است.
وی اضافه کرد: در همین مدت ایوان در استان ایلام با 33 میلی متر بارندگی و مریوان در استان کردستان با 32 میلی متر پربارش ترین شهرهای کشور بعد از سردشت ثبت شد.
وی بیان کرد: پس از سردشت بیشترین بارش های استان در پیرانشهر به میزان 16 میلی متر ثبت شده و بیشترین برف نیز بعد از این شهرستان در تکاب و به ارتفاع 2 سانتی متر گزارش شده است.
وی با بیان اینکه با فعالیت این سامانه بارشی دمای استان 2 تا سه درجه افزایش یافته است، افزود: در شبانه روز گذشته چالدران و ارومیه با دمای منفی سه درجه سانتی گراد سردترین شهرها و خوی با دمای 12 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین منطقه استان بود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین منفی سه و مثبت 9 درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین سه و 9 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از روز /سه شنبه/ وارد آذربایجان غربی شده است و فعالیت آن به طور متناوب تا روز جمعه ادامه خواهد داد.
فعالیت سامانه در این مدت به صورت بارش باران و برف همراه با وزش باد خواهد بود و بارش ها در مناطق کوهستانی و برف گیر از شدت بیشتری برخوردار است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
3020/2093
کد N2102597

وبگردی