آفتاب
با کمک موسسه خیریه امدادگران عاشورا

60 هزار مددجو و بیمار سرطانی خدمات درمانی دریافت کردند

60 هزار مددجو و بیمار سرطانی خدمات درمانی دریافت کردند

تهران- ایرنا- مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا از ارائه خدمات متنوع درمانی این موسسه به 60 هزار مددجو و بیمار سرطانی و صعب العلاج در بخش های کلینیکی، پاراکلینیکی، بیمارستانی و دارویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، نصرالله فتحیان روز چهارشنبه در نشست خبری برگزاری شانزدهمین مجمع خیرین این موسسه در ایام سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) که قرار است صبح روز جمعه 10 اسفند جاری با حضور مقامات کشوری و لشکری در محل این موسسه برگزار شود، اظهار داشت: در حال حاضر این موسسه خیریه 40 شعبه در 27 استان کشور به صورت فعال دارد که سالانه حدود 10 هزار خانواده بیمار سرطانی و نیازمند زیرپوشش این خیریه در تهران و سایر استان ها قرار می گیرند.
وی گفت: هر سال حدود 112 هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می شوند و هر چند به نسبت جهانی رقم زیادی نیست اما 10 درصد این تعداد به دلیل هزینه سنگین زیرخط فقر قرار می گیرند.
مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا تصریح کرد: این موسسه 10 درصد این موارد را مورد حمایت قرار می دهد و خیران را بسیج کردیم تا به کمک آنها هزینه نسخه این بیماران را در حد ممکن تامین کنیم.
فتحیان گفت: برای 10 درصد بیمارانی که زیرخط فقر هستند، بخشی از هزینه شیمی درمانی و بیمارستان را تامین می کنیم و بسته های غذایی در طول سال تدارک دیده می شود که به شکل آبرومندانه و رعایت کرامت انسانی این بسته های غذایی را به در خانه این بیماران می بریم.
وی توضیح داد: موسسه خیریه امدادگران عاشورا متوسلان به حضرت فاطمه زهرا (س) هستند که از سال 1381 کار خود را شروع کرده و بنیان گذاران این خیریه کسانی هستند که در دوران دفاع مقدس پیام امام خمینی (ره) را لبیک گفتند و برای نجات مجروحان به خطوط مقدم جبهه شتافتند.
فتحیان ادامه داد: از 16 سال گذشته تاکنون 16 هزار نفر پزشک، پیراپزشک و کسانی که صاحب داروخانه هستند، در تهران و 27 استان دور هم جمع شده و به بیمارانی که از طریق مبادی ذیربط مثل بیمارستان های دولتی، پایگاه های بسیج، کمیته امداد امام یا مساجد معرفی شده یا بیمارانی که خودشان مراجعه داشته، خدمات رسانی کرده اند.
وی اظهار داشت: طی این مدت جمعی از پزشکان، پیراپزشکان و نیروهای بهداری سال های دفاع مقدس دورهم جمع شده و برای کمک به درمان بیماران محروم این موسسه خیریه را ایجاد کرده اند و حدود 30 بیمارستان خصوصی در سطح کشور با این موسسه خیریه همکاری دارند که 10 بیمارستان در تهران و مابقی آنها در 27 استان فعالیت دارند.
مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا اضافه کرد: پزشکان و بیمارستان هایی که با ما همکاری می کنند، با معرفی موسسه خیریه امدادگران عاشورا هیچ نوع هزینه ای را دریافت نمی کنند.
ادامه دارد...
اجتمام **7029*1834
کد N2101381

وبگردی