آفتاب

احتمال عدم تصویب CFT و پالرمو موجب نگرانی بازار سرمایه شد/ بورس از استعفای ظریف ترسید

احتمال عدم تصویب CFT و پالرمو موجب نگرانی بازار سرمایه شد/  بورس از استعفای ظریف ترسید

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: خبر استعفای ظریف، این نگرانی را در بورس ایجاد کرد که قرار است سیاست خارجی کشور دچار تحول شود و از رویکرد تعاملی فاصله بگیرد. نکته مهم‌تر هم این بود که بازار سرمایه این برداشت را کرد که استعفای ظریف شاید به دلیل عدم تصویب CFT و پالرمو باشد.

یوسف اصلانی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس ایلنا، در خصوص افت 2 هزار واحدی شاخص کل بورس در روز گذشته، گفت: استعفای ظریف موجب این افت شد. بازار از این خبر ترسید، زیرا تصور بازار سرمایه این است که احتمالا قرار است سیاست خارجی کشور تغییر کند و تنش‌ها افزایش یابد. یکی دیگر از احتمالاتی که در بازار سرمایه به وجود آمد این بود که با استعفای ظریف، CFT و پالرمو نیز به تصویب نخواهد رسید و این مسئله موجب نگرانی فعالان بورس شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در واقع خبر استعفای ظریف، این نگرانی را در بورس ایجاد کرد که قرار است سیاست خارجی کشور دچار تحول شود و از رویکرد تعاملی فاصله بگیرد. نکته مهم‌تر هم این بود که بازار سرمایه این برداشت را کرد که استعفای ظریف شاید به دلیل عدم تصویب CFT و پالرمو باشد. ظریف هم در روزهای گذشته در خصوص پیامدهای عدم تصویب CFT و پالرمو هشدار داده بود. این تصور و برداشت بازار از خبر استعفای وزیر خارجه، باعث افت شاخص کل بورس در روز گذشته شد.

وی تاکید کرد: به لحاظ تحلیل‌های بنیادی اتفاق خاصی در بازار رخ نداده، هنوز گزارش‌های عملکرد ماهانه نسبتا خوبی منتشر می‌شود، در نتیجه افت شاخص در روز گذشته دلیل سیاسی داشت.

کد N2101258

وبگردی