آفتاب

۷ میلیون تومان اجاره غرفه ۹ متری صنایع دستی در چهلستون

۷ میلیون تومان اجاره غرفه ۹ متری صنایع دستی در چهلستون

غرفه ای ۹ متری در حیاط عمارت تاریخی چهلستون برای روزهای عید ۷ میلیون تومان اجاره داده شده است برخی از هنرمندان صنایع دستی به این قیمت معترض هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه تعطیلات عید نوروز در محوطه بیرونی  عمارت تاریخی چهلستون اصفهان قرار است نمایشگاهی از صنایع دستی برپا شود که اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان اقدامات مربوط به آن را در چند سال اخیر به یک شرکت سپرده است.

امسال رقمی که برای اجاره غرفه به هنرمندان متقاضی شرکت در این نمایشگاه نوروزی اعلام شده ، متری ۸۰۰ هزار تومان است. نمایشگاهی که قرار است در محوطه بیرونی عمارت چهل ستون برپا شود.

این شرکت پیمانکار به هنرمندان صنایع دستی اعلام کرده است که در صورت اجاره غرفه ای با حداقل ۹ متر بایستی هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بپردازند. اما در صورتی که نامه ای از معاونت صنایع دستی استان اصفهان و یا کشور داشته باشند آن را به قیمت چهار میلیون تومان اجاره خواهند کرد.

احمد آبادی یکی از هنرمندان مینیاتور در گفتگویی با خبرنگار مهر بیان کرد: این قیمت برای هنرمندان صنایع دستی بسیار بالاست از سوی دیگر تنها هنرمندانی می توانند با تخفیف در نمایشگاه شرکت کنند که با سازمان میراث فرهنگی کار می کنند وگرنه ما باید همان ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را بپردازیم. این موضوع با شعار حمایت از هنرمندان صنایع  دستی در تضاد است.

وی افزود: این نمایشگاه در محوطه باز چهلستون مانند هر سال برپا می شود خیلی از افراد امکان پرداخت چنین هزینه هایی را ندارند.به همین دلیل سعی می کنند در کنار هنرشان از مصنوعات دیگری که صنایع دستی نیست اما پر فروش است استفاده کنند تا از عهده این هزینه بر آیند. ما پیش بینی می کنیم که با توجه به گران شدن همه محصولات مردم عید امسال صنایع دستی نخرند به همین دلیل این نمایشگاه نیز برای ما به صرفه نخواهد بود.

کد N2101143

وبگردی