آفتاب
مدیرعامل ایرنا:

آگاهی بالای شهروندان پایتخت، آنان را مطالبه گر کرده است

آگاهی بالای شهروندان پایتخت، آنان را مطالبه گر کرده است

تهران- ایرنا- مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) گفت: امروزه به علت توسعه رسانه ها و افزایش چشمگیر اطلاعات، شهروندان از جمله پایتخت نشینان از ضریب آگاهی بالایی برخوردار هستند، از این رو در مسائل شهری مطالبه گر شده اند.

به گزارش ایرنا، سید ضیاء هاشمی عصر شنبه در دیدار سکینه اشرفی معاون برنامه ریزی توسعه شهری شهرداری تهران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های رسانه ها در جلب مشارکت های اجتماعی شهروندان تاثیر بسزایی دارد که امیدواریم این نگاه در شهرداری تهران دنبال شود افزود: در صورتی که اولویت های رسانه ای به سمت مسائل شهری حرکت کند، محصولات مناسب و مفیدی که مورد نیاز شهروندان باشد تولید می شود.
وی بیان داشت: شهر تهران مسائل و ضرورت های مختلفی از جمله زیست محیطی، آلودگی هوا، ترافیک و فرونشست دارد که باید به صورت جدی به آنها پرداخته شود چراکه انعکاس مناسب اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرداری، مشارکت عمومی و فکری شهروندان را به همراه خواهد داشت.
هاشمی گفت: در صورتی که اعتماد و اطمینان مردم به عنوان سرمایه های عمومی جامعه جلب شود در مدیریت شهری به موفقیت دست خواهیم یافت.
وی بر ترویج تاریخ و فرهنگ تهران در بین نسل جوان تاکید کرد و ادامه داد: بسیاری از دانشجویان که در این شهر مشغول به تحصیل هستند شناختی از فرهنگ و هویت پایتخت ندارند که باید تهران شناسی جزو برنامه ها قرار گیرد.
هاشمی خاطرنشان کرد: شناخت در خصوص شهر به شکل گیری هویت اجتماعی و مشارکت همه شهروندان در بخش ها و حوزه های مختلف کمک می کند.
وی بر مشارکت بانوان در مدیریت مسائل شهری تاکید کرد و خطاب به معاون برنامه ریزی توسعه شهری شهرداری گفت: امیدواریم با فعالیت در حوزه برنامه ریزی توسعه شهری شهرداری تهران، شاهد مشارکت بانوان پیش از گذشته باشیم.
هاشمی با بیان اینکه ایرنا و همچنین سایر رسانه های جمعی می توانند در مدیریت نگرش ها و ارتقای فرهنگ شهروندی محتواهای غنی تولید کنند و مشارکت های اجتماعی مردم را سمت و سو دهند اضافه کرد: ایرنا با تولید محتوا در ارتقای فرهنگ شهروندی و جذب مشارکت های مردمی در مسائل شهری کمک حال شهرداری پایتخت است.
سکینه اشرفی معاون برنامه ریزی توسعه شهری شهرداری تهران عصر شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی با سید ضیا هاشمی مدیر عامل ایرنا دیدارکرد.
تهرام/8138//6139 /1596
کد N2097602

وبگردی