آفتاب

تئاتر شاهد پویایی جریان هنری است

تئاتر شاهد پویایی جریان هنری است

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در اجرا و حضور مخاطبان پویایی جریان هنری شاهد هستیم و نسل جدید خلاقانه صحنه را پیش می برد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،سید عباس صالحی شنبه شب در آیین اختتامیه سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تالار وحدت برگزار شد،اظهار داشت: بسیار خرسندم در اختتامیه جشنواره تئاتر فجر در کنار پیشکسوتان و جوانان حضور دارم.
وی تصریح کرد: هنر نمایشی این ویژگی را دارد که در ارتباطی زنده تجربه وجودی هنرمند را با مخاطب به اشتراک بگذارد و مخاطب این تجربه را حس و ارتباط برقرار می کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هنر نمایشی در ایران در دهه های اخیر رشد و پیوستگی داشته است که مرهون هنرمندان جدید و قدیم هستیم،تاکیدکرد: هم در حوزه اجرا عناوینی را مشاهده می کنیم که مرهون همت هنرمندان تئاتر است و جشنواره امسال نشانی از این اتفاقات است.
صالحی با بیان اینکه شهرستان ها سهم قابل توجه ای در این دوره از جشنواره داشته اند خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که هنر امروز تئاتر در نقطه نقطه ایران آشکار تر می شود و 43 درصد آمار حضور از استان ها نشانه حرکت رو به رشد این عرصه است.
عضو کابینه دولت دوازدهم درادامه سخنان خود اظهار داشت: در این دوره شاهد بودیم که ساختار بندی تئاتر شکل روشن تری پیدا کرده است و سال های بعد می تواند بر این بنا پیش برود و همچنین آثار حوزه های انقلابی و ارزشی رشد محسوس داشته است
صالحی با اشاره به اینکه روند قابل توجه در تدوین متون نمایش در حال شکل گیری است تاکید کرد: در این دوره 600 اثر از سوی جوانان تدوین شده است و معاونت هنری باید زمینه را برای عرضه و نشر این متون همت گمارد که مسیری که در حال پیشرفت دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد تاکید کرد: در اجرا و حضور مخاطبان پویایی جریان هنری شاهد هستیم و نسل جدید خلاقانه صحنه را پیش می برد که همراه با مشکلاتی است که جوانان از آن عبور خواهند کرد.
صالحی در پایان سخنان خود از پاسداران این حوزه سپاسگزاری کرد.
آیین اختتامیه سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شنبه شب با حضور سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری، شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی، نادر برهانی‌مرند دبیر جشنواره، محمدمهدی بهداروند مشاور مدیرکل هنرهای نمایشی، گوهر خیراندیش، عطاالله کوپال، ایوب آقاخانی، محمود فرهنگ، اردشیر صالح پور، اصغر همت، احترام برومند، بهروز بقایی، محسن حسینی و گروه های نمایشی در تالار وحدت تهران برگزار شد.
سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که در بخش‌های صحنه‌ای، به‌علاوه فجر، خیابانی، دیگرگونه‌های اجرایی، تئاتر ملل و مسابقه نمایش های بین الملل، بخش چهل سالگی انقلاب و نمایش های رادیویی، با سکان‌داری نادر برهانی مرند از بیست و دوم بهمن ماه کار خود را آغاز کرده بود امشب با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان خواهد داد.
فراهنگ ** 7561 ** 1355 **
کد N2097589

وبگردی