آفتاب
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

مقابله با تحریم ها با استفاده از روحیه جهادی مهندسان

مقابله با تحریم ها با استفاده از روحیه جهادی مهندسان

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: ۵۰۰ هزار عضو جامعه مهندسی می توانند با استفاده از روحیه جهادی تحریم های سخت فعلی را پشت سر بگذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمازیار حسینی در مراسم گرامیداشت روز مهندس در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تاریخ مهندسی کشور ما تاریخ پنج هزار ساله است گفت: برخی آثار تاریخی مهندسی ساز مانند مسجد شیخ لطف الله یا میدان نقش جهان اصفهان در دنیا بی نظیر بوده و نمادی از ساخت و ساز تمام مهندسی ایرانی است.

حسینی با بیان اینکه البته تاریخ مهندسی ما دوران فرود هم داشته است، اظهار داشت: مثلا در دوره قاجار و پهلوی دغدغه تربیت و استفاده از مهندسان ایرانی وجود نداشت و پروژه های عمرانی ما را مهندسان اروپایی و آمریکایی احداث می کردند. پیش از انقلاب ما تنها سه پل قابل تردد با خودرو داشتیم که هر سه پل را مهندسان فرانسوی ساخته بودند، اما پس از انقلاب راه و مسکن و ساخت و ساز به شدت پیشرفت کردیم و ده ها دستگاه پل، سد و دیگر پروژه های عمرانی را مهندسان ایرانی طراحی و احداث کردند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در تمام سال های پس از انقلاب با جنگ و تحریم مواجه بوده ایم، ادامه داد: امروز هم سخت ترین تحریم ها اعمال شده ولی باید در برابر آنها بایستیم.

حسینی یادآور شد: دشمنان ما می خواهند القا کنند تفکر بسیجی و ولایی قابل اطمینان نیست اما ما مهندسان بسیجی باید ثابت کنیم می توانیم با روحیه جهادی در مقابل تحریم ها بایستیم، دشمن در این مرحله هم شکست خواهد خورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این وزارتخانه آمادگی دارد تا از کمک های جامعه مهندسان و ۵۰۰ هزار مهندس فعال در صنعت ساختمان بهره ببرد.

کد N2097463

وبگردی