آفتاب
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

بیانیه گام دوم تحقق تمدن نوین اسلامی را پیش بینی کرده است

بیانیه گام دوم تحقق تمدن نوین اسلامی را پیش بینی کرده است

تهران - ایرنا – عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری صادر شد، هم نگاه به گذشته دارد و هم نگاه به آینده، گفت: در این بیانیه تحقق تمدن نوین اسلامی پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 24 بهمن ماه جاری در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در 7 سرفصل اساسی بیان کردند.
ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.
در بخشی از بیانیه حضرت آیت الله خامنه ای آمده است: جوانان باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرتهای گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند.
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در این ارتباط اظهار داشت: بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، هم نگاه به گذشته و هم نگاه به آینده دارد. منظور از نگاه به گذشته یعنی در شرایطی این انقلاب الهی و مردمی آغاز شد که هیچ یک از کشورهای قدرتمند جهان نسبت به آن تمایلی نداشتند.
وی با بیان این که هر دو ابرقدرت شرق و غرب در گذشته مقابل انقلاب اسلامی بودند، افزود: تصور عمومی از نظر سیاستمداران این بود که در جهان هیچ گونه تحولی سیاسی و انقلاب رخ نخواهد داد مگر این که وابسته به یکی از این دو بلوک باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: انقلاب اسلامی با دست خالی ملت پیروز شد چرا که حرکت انقلاب اسلامی با رهبری های حضرت امام (ره)، حرکتی کاملا مردمی و گسترده بود و موضوعی که انقلاب اسلامی را پیروز کرد نقش و حضور مردم و رهنمودها و هدایت حضرت امام (ره) بود.
مصباحی مقدم با تاکید بر این که در چهل سال گذشته، انقلاب اسلامی قله هایی را فتح کرده است که قبل از آن قابل تصور نبود، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب نوعی انحطاط و عقب ماندگی تحمیلی ناشی از حکومت پهلوی ها بر ملت ایران موجب شده بود که نه تنها کشور ما در جا بزند، بلکه به عقب باز گردد.
وی ادامه داد: با به میدان آمدن ملت ایران خصوصا جوانان پس از پیروزی انقلاب، ما از نقطه ضعفی که آغاز کرده بودیم اکنون به نقطه بسیار بالای قوت و قدرت رسیده ایم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز از نظر امنیت ملی، قدرت نظامی و دفاعی، تاثیر گذاری در منطقه غرب آسیا و علم و فناوری دارای جایگاه ممتازی در منطقه است.
مصباحی مقدم موضوع عدالت در توزیع ثروت را از نگرانی های رهبر انقلاب در این بیانیه دانست و گفت: ایشان در این بیانیه تاکید کردند که آرمان های ما هنوز دور از دسترس است و کم و کاستی جدی در این زمینه وجود دارد.
وی با اشاره به نگاه به آینده در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: با توجه به چهل سال گذشته رهبر انقلاب خطاب به جوانان می فرمایند که شما دیگر نیازی نیست از صفر شروع کنید، بلکه نقطه آغاز شما با توجه به شرایط بسیار مناسب در موقعیت های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: رهبر انقلاب در این بیانیه به وجود 36 میلیون جوان، 16 میلیون نفر دارای تحصیلات عالی و دست یافتن به فناوری ها اشاره می کند که اکنون این جوانان باید با همت بالاتر و شتاب بیشتر به صورت جهادی برای چهل سال آینده هم بیندیشند و هم اقدام و عمل کنند.
مصباحی مقدم افزود: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب تاکید می کنند که شما جوانان باید مدیریت های کشور را به دست بگیرید و فتوحاتی که تاکنون نظام جمهوری اسلامی به آن دست یافته است را گسترش دهید و عمق ببخشید.
وی اظهار داشت: رهبری در بیانیه گام دوم از مسئولان دوره حاضر و جاری خواستند که میدان را برای ورود نسل جوان به بخش مدیریت کشور باز کنند و اجازه دهند که جوان ها خصوصا جوانان نخبه و فرهیخته مدیریت های کشور را در دست بگیرند چرا که جوان پر امید، با نشاط و پر انرژی است و می تواند کشور را با سرعت بیشتری به پیش ببرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب تحقق تمدن نوین اسلامی و تسلیم این انقلاب به خورشید الهی حضرت بقیه الله (عج) پیش بینی شده است.
سیام**9314**1535
کد N2097388

وبگردی