آفتاب

پیمانکار کلاهبردار بازار جنت تهران تحت پیگرد قرار گرفت

پیمانکار کلاهبردار بازار جنت تهران تحت پیگرد قرار گرفت

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از تحت تعقیب قرار گرفتن پیمانکار بازار جنت خبر داد و گفت: این شخص چندین میلیارد تومان از کسبه بازار جنت کلاهبرداری کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، حمیدرضا تحصیلی افزود: حوزه خدمات شهری و شهرداری تهران به موقع به موضوع بازار جنت ورود کرد و توانستیم این بازار را از پیمانکار پس بگیریم.
وی ادامه داد: پیمانکار سعی داشت با استفاده از نیاز مردم و بازار شب عید کسبه را تحریک و شهرداری را به عقب نشینی مجبور کند تا موفق به تصاحب بازار شود.
تحصیلی توضیح داد: 5 سال قبل این پیمانکار قراردادی برای ساخت بازار در قطعه زمینی در منطقه آبشناسان با شرکت ساماندهی امضا کرد و موظف شد غرفه هایی ایجاد کند تا زمینه اشتغال برای 100 زن بی سرپرست فراهم شود.
وی افزود: طبق قرارداد پیمانکار تنها اجازه داشته که از کسبه مستقر شده اجاره بها دریافت کند اما متاسفانه طی 2 سال گذشته پیمانکار تخلف کرده و به جای دریافت اجاره از کسبه وجه رهن دریافت کرده است.
به گفته تحصیلی، پیمانکار براساس قرارداد پایان بهمن ماه امسال باید بازار را به شرکت ساماندهی تحویل می داد اما با سوءاستفاده از نیاز کسبه آن ها را تحریک و برای اعتراض مقابل شرکت ساماندهی ترغیب کرد و بلافاصله تصاویر این اعتراضات برای شبکه های معاند ارسال شد تا شهرداری مجبور به عقب نشینی شود.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: بنده شخصا با نمایندگان کسبه وارد مذاکره شده و اعلام کردم که شهرداری به هیچ وجه قصد ندارد آن ها را از بازار جنت بیرون کند و اظهارات پیمانکار در این خصوص کذب است.
تحصیلی تصریح کرد: نمایندگان کسبه پیغام مرا به سایرین اعلام کردند اما از آن جا که پیمانکار قصد فریب کسبه را داشت، مجدداً به تحریک کسبه پرداخت و آن ها را به خیابان کشاند که پلیس مجبور به دخالت شد.
به گفته تحصیلی، در نهایت با هماهنگی دستگاه قضایی، حراست بازرسی و سایر دستگاه های ذیربط، شرکت ساماندهی مشاغل در کلانتری با نمایندگان کسبه مجدداً وارد مذاکره شد و به آن ها توضیح دادیم که هیچ مانعی برای حضور آن ها در بازار جنت وجود ندارد و می توانند از این پس به شرکت ساماندهی اجاره دهند.
وی با بیان اینکه پیمانکار بازار جنت هم اکنون ممنوع الخروج است، گفت: پیمانکار خود را مخفی کرده و شریک وی هم اکنون بازداشت شده است.
تحصیلی ادامه داد: روز دوشنبه مجدداً با قاضی پرونده جلسه ای خواهیم داشت تا هر چه سریع تر مشکلات کسبه بازار جنت مرتفع شود.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به تحت تعقیب بودن پیمانکار از سوی دستگاه قضایی اظهار کرد: پیمانکار بازار جنت پیش از این هم به دلیل تخلفات مختلف دارای پرونده قضایی بوده و بدون شک قصد داشت این بازار را به شهرداری برنگرداند؛ شرکت ساماندهی مشاغل در تلاش است تا برای بازپس گیری مبالغ رهن به کسبه کمک کند البته برای این کار کسبه ابتدا باید اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، بازار جنت واقع در منطقه آبشناسان 200 غرفه دارد که از این تعداد 80 غرفه در اختیار زنان بی سرپرست است.
تهرام/9343//1348
کد N2097362

وبگردی