آفتاب

17 کشور مصرف‌کننده داروهای زیستی ایرانی هستند

17 کشور مصرف‌کننده داروهای زیستی ایرانی هستند

تهران - ایرنا - دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص وضعیت داروهای زیستی تولید شده در کشور گفت: وضعیت ایران در این حوزه بسیار مناسب است و اکنون داروهای تولید شده در کشور به 17 کشور دنیا صادر می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی، رشد علمی کشور در حوزه داروهای زیستی را قابل توجه توصیف کرد و گفت: کسی تصور نمی کرد ایرانی که روزی یک کشور وارد کننده داروهای زیستی بود، به یک صادرکننده تبدیل شود و داروهای تولیدی در داخل، به 17 کشور صادر شود.
وی صرفه جویی ارزی ناشی از تولید این داروها در کشور را حدود یک میلیارد دلار در سال برآورد کرد و افزود: اکنون داروهای زیستی در صدر داروهای وارداتی به کشور قرار دارند و برنامه ستاد این است که تا سه سال آینده همین میزان واردات را هم با تولید داخلی تامین کند.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: وقتی از یک محصول صحبت می کنیم یعنی دانش مربوط به آن نیز در کشور شکل گرفته است.
وی ادامه داد: زمانی که از دانش حرف می زنیم به این معنا است که نیروی انسانی دانشمند را در کشور در اختیار داریم و باید از این نیروی عظیم انسانی به خوبی بهره بگیریم.
بر اساس این گزارش، یکی از افتخارات و پیشرفت های ایران در حوزه علمی، تربیت نسلی زیست فناور است که این متخصصان جوان توانسته اند خلا موجود در کشور در زمینه تولید محصولات زیستی را پر کنند. یکی از این بخش های قابل توجه، تولید داروهای زیستی است که رشد ایران در این حوزه بسیار شتاب گرفته است.
علمی**1883**1440
کد N2097247

وبگردی