آفتاب
معاون سابق شرکت ملی نفت مطرح کرد:

فرصت امضای 200 میلیارد دلار قرارداد نفتی در پسابرجام

فرصت امضای 200 میلیارد دلار قرارداد نفتی در پسابرجام

تهران- ایرنا- معاون سابق شرکت ملی نفت گفت: اگر قراردادهای توسعه‌ میادین نفتی که پس از برجام مذاکرات آنها انجام شد، به نتیجه می رسید، حدود 200 میلیارد دلار در صنعت نفت کشور سرمایه گذاری انجام می شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، غلامرضا منوچهری امروز (شنبه) در نشست تخصصی چشم‌انداز صنعت نفت و گاز ایران در سومین کنگره اکتشاف و تولید و شسمین کنگره ملی حفاری در مرکز همایش‌های صدا و سیما با تشریح جزییات قراردادهای نهایی‌شده پس از برجام اظهار داشت: مذاکرات 10 قرارداد به مرحله نهایی رسید و حتی اسناد نیز امضا شد و منتظر امضای قرارداد اصلی بودیم که تحولات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ داد.
منوچهری ادامه داد: به عنوان نمونه مذاکرات توسعه آزادگان با سه کنسرسیوم پیش می‌رفت و حضور توتال فرانسه و سی‌ان‌پی‌سی چین با همکاری شریک ایرانی در این میدان قوت گرفته بود که متوقف شد.
معاون سابق شرکت ملی نفت اضافه کرد: مذاکرات میدان یادآوران هم با شل و ساینوپک چین جلو می‌رفت اما در نهایت متوقف شد.
وی ادامه داد: قرارداد توسعه میدان بندرکرخه با شرکت «او ام وی» اتریش، میدان چنگوله با «دی ان وی» نروژ و میدان آذر با گازپروم نفت در حال نهایی شدن بود.
منوچهری یادآور شد: توسعه میدان کیش نیز با شل انگلیس به مراحل خوبی رسیده بود.
معاون سابق شرکت ملی نفت با بیان اینکه پس از برجام توسعه فرزاد با هندی ها نهایی شد‌، گفت: برای توسعه لایه نفتی و آب تیمور هم با مرسک مذاکراتی داشتیم.
وی یادآور شد: به گفته آمریکایی ها سنگین ترین تحریم هایی که تاکنون وجود داشته، علیه کشور ما اعمال شده است.
منوچهری تاکید کرد: باید با شناسایی ظرفیت ها صنعت نفت را در زمان تحریم ها همچنان پویا نگاه داشت.
معاون سابق شرکت ملی نفت ادامه داد: اگرچه شرکت های بزرگ به دلیل تحریم ها با ایران همکاری نمی کنند اما می توان با شرکت های کوچک چینی و حتی اروپایی همکاری کرد.
به گزارش ایرنا، سومین کنگره اکتشاف و تولید در مرکز همایش‌های صدا و سیما با حضور مدیران ارشد بخش بالادستی صنعت نفت و کارشناسان در مرکز همایشهای صدا و سیما برپاست.
اقتصام2022**2078**2025
کد N2097200

وبگردی