آفتاب
مهر در گزارشی بررسی کرد؛

«ویدئو چکیِ» که خود نیاز به بازبینی دارد/ والیبال در خطر

«ویدئو چکیِ» که خود نیاز به بازبینی دارد/ والیبال در خطر

«ویدئوچک ایرانی» که قرار بود با حضورش در رقابت‌های لیگ برتر کمک حال داوران برای حل مشکلات و کم کردن اعتراضات باشد، با کیفیت پایینی که دارد به دردسر جدید مسئولان تبدیل شده است!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: رقابت‌های لیگ برتر والیبال با حضور ۱۳ تیم از مهرماه سال جاری شروع به کار کرد. پس از خروج ۸ ملی پوش از مسابقات داخلی و حضور در رقابت‌های خارجی، تصور بر این بود لیگ برتر شاهد افت چشم گیری از نظر کیفیت شود اما حضور بازیکنان جوان و با انگیزه تاحدودی مانع این افت شد.

نیروی جوانی و انگیزه باعث شد تا تیم‌ها رقابت‌های فشرده و نزدیکی با یکدیگر داشته باشند و بر خلاف دوره پیش که فقط بازی‌های خاص به ست پنجم می رفت،  شاهد تعداد بالای بازی‌هایی باشیم که کارشان به ست پنجم کشیده می شود.

رقابت نزدیک تیم‌ها با یکدیگر حساسیت مسابقات را دو چندان کرده بود و هرچه از رقابت‌های لیگ می گذشت و به هفته های پایانی مسابقات نزدیک می‌شدیم این حساسیت بیشتر می شد. تلاش تیم‌ها برای قرار گیری در بین ۸ تیم برتر جدول رده بندی و صعود به مرحله پلی آف بود. افزایش حساسیت مسابقات اشتباهات داوری در برخی از بازی ها نیز منجر به ایجاد حواشی شد و اعتراض تماشاگران و البته بازیکنان و کادر فنی تیم ها را به همراه داشت.

پیش از شروع مسابقات قرار بود در رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر از ویدئو چک ایرانی برای نخستین بار استفاده شود تا حواشی داوری به حداقل برسد. به همین دلیل در هفته چهارم مسابقات و در بازی دو تیم خاتم اردکان و سایپا و با حضور احمد ضیایی(رئیس پیشین فدراسیون) و امیر حسین منظمی(دبیر سابق فدراسیون) ویدئو چک ایرانی به صورت رسمی راه اندازی شد. اما هنوز دقایقی از افتتاح نگذشته بود که این وسیله با نقص فنی مواجه شد!

کد N2097176

وبگردی