آفتاب
با تصویب مجلس/

خرید خدمت سربازی در سال 98 متنفی شد

خرید خدمت سربازی در سال 98 متنفی شد

تهران-ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بندی از لایحه بودجه در مورد لزوم تسویه حساب خریداران خدمت سربازی مشمول در سال جاری، خرید سربازی در سال 98 عملا منتفی کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز شنبه مجلس بند الحاقی1 تبصره 11 بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور را تصویب کردند.
نمایندگان در این بند الحاقی، سازمان تعزیرات حکومتی را موظف کردند با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نسبت به شناسائی اموال، دارایی‌ها و وجوه نقدی و سپرده های بانکی محکومان تعزیرات حکومتی که احکام آنها صادر و تا پایان سال 1397 به مرحله اجرا درنیامده و معوق باقی مانده است، اقدام و درآمد حاصله را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.
نمایندگان همچنین در بند الحاقی3 تبصره 11 بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، دولت را مکلف کردند: اقساط جریمه غیبت از خدمت وظیفه عمومی افرادی را که تا پایان سال 1397 متقاضی پرداخت اقساطی این جریمه‌ها بوده‌اند تا پایان سال 1398 وصول و به حساب خزانه واریز کند.
بار ای نمایندگان مجلس شورای اسلامی افرادی که تا پایان سال 1398 نسبت به تسویه اقساط خود اقدام نکنند، مشمول غایب محسوب و به خدمت وظیفه عمومی اعزام می شوند.
در لایحه بودجه سال های اخیر بندی برای تعیین شرایط خدمت سربازی برای مشمولان غایب تصویب می شد که امسال این بند از لایحه حذف شد.بر این اساس پرونده خرید سربازی در سال 98 بسته شد.
محمد جواد جمالی عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دراین باره گفت: با تصویب این بند از لایحه بودجه، عملا از سال 98 خرید خدمت سربازی نخواهیم داشت و باید مشمولان سال 97 تا پایان سال 98 تسویه اقساط کنند.
سیام**9121
کد N2096970

وبگردی