آفتاب
رئیس سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛

کاهش ۳۰ درصدی مرگ های سرطانی طی ۱۰ سال آینده

کاهش ۳۰ درصدی مرگ های سرطانی طی ۱۰ سال آینده

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت : در ۱۰ سال آینده ۳۰ درصد از مرگ و میرهای ناشی از سرطان کاهش یافته و بقای به زندگی افزایش پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمدرضا ظفرقندی، در کنگره بین المللی سرطان پستان، با اشاره به خدمات ارزشمند دکتر ملک حسینی در عرصه پزشکی و پیوند کبد و راه اندازی بخشهای مهم جراحی، وی را الگوی بارز اخلاق و رفتار برشمرد که تشنه خدمت به بیماران و همنوعان خود است و از درمان و خدمت به بیماران لذت می برد.

وی با اشاره به اهمیت رابط پزشک و بیمار که اساس کار طبابت است، خاطرنشان کرد: سرمایه های اجتماعی نظیر دکتر ملک حسینی را باید به نسل جوان و جامعه شناساند. باید الگوسازی و تحلیل کنیم که می توان با تمامی مشقات و سختی ها به توفیقات عالیه دست یافت و با توکل به خداوند و رعایت اخلاق به خدمت رسانی پرداخت.

ظفرقندی در ادامه با اشاره به  تلاش های اثرگذار و نگاه کارشناسی دکتر اکبری در حوزه درمان سرطان‌ها تاکید کرد: در حوزه درمان سرطان باید کارهای کلان انجام داد که این کارها می تواند یک جمعیت را نجات دهد. متاسفانه ابتلا به سرطان در حال افزایش است  و شاهد افزایش ۲۸ درصدی شیوع ابتلا به سرطان از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ هستیم . این شیوع در جوامع کمتر توسعه یافته بیشتر مشاهده می شود بنابراین سرطان به پیشرفت و توسعه و سبک زندگی ارتباط دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی، با اشاره به اینکه در حوزه سلامت در دنیا بیشترین هزینه ها صرف درمان سرطان ها می شود، گفت: بیشترین عمر از دست رفته در کشور ما ناشی از تروما است.

وی، جوانان را بیشترین قربانی تروما برشمرد و تاکید کرد: پزشکی بدون حل مشکلات اجتماعی موفق نمی شود و در بحث تروما و سرطان اگر علت آنها را اصلاح و رفع نکنیم صرفا به درمان علامت پرداخته ایم.

رئیس سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به تشخیص زودرس، بهبود روش های درمانی و تشخیصی و پیشرفت های صورت گرفته ارزیابی ها نشان می دهد که در ۱۰ سال آینده ۳۰ درصد از مرگ و میرهای ناشی از سرطان کاهش یافته و بقای به زندگی افزایش پیدا می کند.

وی، اظهار امیدواری کرد که با همکاری تمامی متخصصان و سازمان ها و سیاستگذاران برنامه ریزی دقیقی برای رفع مشکلات انجام شود.

کد N2096856

وبگردی