آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

برگزار نشدن لیگ والیبال در حد نظریه است/ انگیزه بر تجربه غلبه کرد

برگزار نشدن لیگ والیبال در حد نظریه است/ انگیزه بر تجربه غلبه کرد

سرمربی تیم والیبال کاله مازندارن صحبت های مطرح شده مبنی بر عدم برگزاری مسابقات لیگ در سال آینده را غیر ممکن دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله نخست پلی آف لیگ برتر والیبال روز چهارشنبه با برگزاری چهار دیدار شروع به کار کرد. تیم‌های شهرداری ورامین، پیکان تهران، خاتم اردکان، پیام مشهد، سایپا تهران، شهرداری گنبد، کاله مازندران و فولاد سیرجان هشت تیم حاضر در مرحله پلی آف هستند. چهار بازی در مرحله رفت مسابقات برگزار شد و تیم های شهرداری ورامین، پیکان تهران، پیام مشهد و کاله مازندران گام نخست را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا در دور برگشت با خیالی آسوده به میدان بروند.

سرمربی تیم والیبال کاله مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر پس از شکست تیم خاتم اردکان در مرحله اول پلی آف گفت: معمولا رقابت‌ها در مرحله پلی آف سخت است، بازی سختی مقابل تیم خاتم در خانه حریف داشتیم. با توجه به برگزاری حدود ۲۰ مسابقه در مرحله اول رقابت‌ها، تیم ها شناخت کامل تری نسبت به هم پیدا کرده اند، حساسیت و تاثیر گذاری نیز در این مرحله بسیار بیش‌تر است. هر تیمی که مغلوب شود ممکن است همه چیز را از دست بدهد و هر تیمی که پیروز شود منفعت پیروزی را می برد.

بهروز عطایی در ادامه افزود: هر دو تیم رقابت فشرده و پایاپایی داشتیم. بازیکنانم با انگیزه و تفکر بهتر و همچنین خطای کم تر موفق شدند بر تجربه، قدرت و میزبانی حریف غلبه کنند. در مجموع بازی سنگین و جذابی بود.

وی درباره حواشی و توقفی که در بازی پیش آمد نیز گفت: به دلیل رفتار تماشاگران ناظر بازی،  داور را از جایگاهش پایین آورد و همین باعث ایجاد وقفه در بازی شد. تماشاگران با تاسی از جریان بازی رفتاری از خود نشان دادند که در شان مردم اردکان نبود. احترام زیادی برای مردم اردکان قائل هستم و در تمام سالیانی که برای برگزاری مسابقه به این شهر رفته‌ام تماشاگران این شهر جز هواداران با شخصیت بوده‌اند اما در این بازی تحث تاثیر قرار گرفتند و رفتاری را نشان دادند که زیبنده نبود.

سرمربی تیم والیبال کاله درباره فشردگی برگزاری برنامه مسابقات نیز اظهار کرد: قطعا فشردگی رقابت‌ها باعث کاهش کیفیت بازی‌ها خواهد شد و بازده خوبی نخواهد داشت. اینکه بخواهیم به سرعت مسابقات را به پایان برسانیم خوب نیست. البته این شیوه توسط مسئولان قبلی چیده است و پورحسن(سرپرست فعلی سازمان لیگ) در تدوین این برنامه نقشی نداشته چون تازه آمده است. قبلا و با حضور پورحسن همیشه از مدیران و مسئولان باشگاه‌ها  کسب اطلاع می شد و سپس برنامه‌ها چیده می شد اما اینبار بدون کسب اطلاع از تیم‌ها برنامه ریزی کردند و این فشردگی بازی‌ها، بازده خوبی نخواهد داشت و ممکن است باعث آسیب دیدگی بازیکنان شود.

عطایی در پاسخ  به این سوال که صحبت هایی مبنی بر عدم برگزاری رقابت‌های لیگ برتر در سال ۹۸ مطرح شده است، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: چنین چیزی امکان ندارد. مطمئن باشید اگر این اتفاق رخ دهد ملی پوشان در تیم ملی بازی نخواهند کرد چراکه محل ارتزاق بازیکنان از طریق رقابت‌های لیگ برتر است. همانطور که بازیکنان افتخاری در تیم ملی حضور دارند و بازی می کنند باید از نظر مالی تامین شوند که این از طریق رقابت‌های لیگ ممکن است. این صحبت‌ها در حد یک نظریه است و اتفاق نخواهد افتاد.

در بازی خاتم و کاله از ویدئو چک استفاده نشد و تنها در بازی دو تیم پیکان و سایپا به میزبانی تهران مورد استفاده قرار گرفت که کیفیت پایینِ بازبینی صحنه های بازی نیز خود باعث ایجاد حواشی شد.

عطایی درباره ویدئو چک نیز گفت: مشکلات والیبال ما فقط به ویدئو چک معطوف نمی‌شود. اگر قرار است از ویدئو چک استفاده کنند باید نگاه درستی به این موضوع داشته باشند و از نوع خوب این وسیله استفاده شود. اگر قرار باشد از کیفیت پایین استفاده کنیم خودِ همین دلیلی بر ایجاد وقفه در بازی می شود و خروجی مطلوبی در پی نخواهد داشت.

کد N2096307

وبگردی