آفتاب

‌برخورداری 6 میلیون روستایی از آب سالم در دولت تدبیر و امید

‌برخورداری 6 میلیون روستایی از آب سالم در دولت تدبیر و امید

همزمان با سفر وزیر نیرو به استان کرمان، آبرسانی به ۴۵ روستای استان برای جمعیت ۱۳ هزار و 500 نفر و هشت مجتمع آبرسانی با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال و جمعیت ۱۱ هزار و 200 نفر در ۵۶ روستای جیرفت و عنبرآباد افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به‌گزارش یلنا و به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان"  در آیین افتتاحیه آبرسانی به فاز اول مجتمع روستایی شهرک شهدا در شهرستان عنبرآباد استان کرمان گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون حدود شش میلیون نفر جمعیت روستایی از نعمت آب سالم برخوردار شدند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در حوزه برق و آب اتفاقات خوبی افتاده است، اظهار کرد: در این دولت حدود یکصد و پنجاه هزار میلیارد تومان در بخش برق سرمایه‌گذاری شده است که این موضوع برای اقتصاد برق بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده صحیح از آب بویژه در روستاها بتوانیم پایان آبرسانی به روستاها را جشن بگیریم.

اردکانیان ادامه داد: باید از ظرفیت موجود استفاده بهتری داشته و قدردان همه نعمات باشیم تا بتوانیم کشوری آبادتر برای فرزندان خود رقم بزنیم.

"علی رشیدی" مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: ۶۲ درصد جمعیت جنوب استان روستایی هستند و آبرسانی به همه روستا به اعتبار ویژه‌ای نیاز دارد.

وی افزود: در جنوب استان ۱۲۱ پروژه در ۱۲۱ روستا در حال اجرا بوده و تا هفته دولت ساکنان ۵۶ روستا در جنوب استان از آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

 

کد N2096102

وبگردی