آفتاب
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آینده جمهوری اسلامی در دست تربیت یافتگان مکتب قرآن است

آینده جمهوری اسلامی در دست تربیت یافتگان مکتب قرآن است

بجنورد- ایرنا- معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آینده جمهوری اسلامی در دست پسران و دخترانی است که در عرصه های مختلف قرآنی حضور فعال داشته و جرعه نوش آموزه های قرآنی و سنت نبوی هستند.

به گزارش ایرنا؛ عبدالهادی فقهی زاده پنجشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره های هفته قرآن و عترت خراسان شمالی اظهار داشت: بی گمان حقیقت جز در سایه قرآن و آموزه های دینی و تاسی به آن نیست و هرکس به کتاب آسمانی عمل کند سرسپرده حقیقت خواهد شد.
وی با اشاره به تاکید قرآن بر وحدت مسلمین گفت: نباید اختلافات مذهبی عاملی برای تفرقه در بین مذاهب شود بلکه باید با دید حق طلبانه راه حق را در سایه قرآن و معارف دینی طی کنیم.
وی افزود: کسانی که در ظاهر مخالف مذهبی دین ما هستند اگر برجستگی های دین اسلام را بدون گزافه گویی و خرافات بشنوند حتما با گوش جان آن را درک کرده و از آن تبعیت می کنند.
وی افزود: اختلافات دینی بین تمامی فرقه ها وجود دارد ولی نباید این تفرقه ها زمینه انحراف و عامل تکفیر شود زیرا آنها که تکفیر را سرلوحه بینش و روش خود قرار داده اند سرسپرده استعمار و جاهل هستند.
فقهی زاده، اقبال مردم خراسان شمالی به برنامه های هفته قرآن و عترت را شگفت آور خواند و گفت: این استقبال پرشور نمونه ای از عمل صالح و دیندارانه است که به قصد جریان سازی دینی رقم خورده است.
وی جریان سازی را از مهمترین اهداف برگزاری هفته قرآن و عترت در پنج استان کشور دانست و گفت: از این طریق می توان جایگاه قرآن را در نظام اندیشه دینی و اسلامی و عرصه های گوناگون دید.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمینه سازی برای درخشش استعدادهای نوظهور را از اهداف برگزاری برنامه های قرآنی دانست و گفت: از کلاس های ساده دوران انقلاب، نسل جوان و پیرانی پرورش یافته اند که امروز کشور در سایه سار مدیریت آنها مسیر موفقیت خود را طی می کند.
فقهی زاده با تاکید بر شکوفایی استعدادهای قرآنی، گفت: امروز اگر علمی باشد در مدارس بی نام و نشان و ساده و بی تشریفاتی است که معلمان و اساتید مخلص در آن نسل جدید را در سایه سار معارف و فرهنگ ناب ملی و عترت پرورش می دهند.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری برنامه های این چنینی در خراسان شمالی باعث می شود از کودکان تا سالمندان در کنار عالمان برجسته دینی و مدیران ، بدون چشمداشت نام و نشان برای بهتر شدن و شکوفایی کشور گام بردارند.
وی اظهار داشت: در برگزاری این برنامه ها تلاش داریم قله ها را نشان داده و بگوییم در استانی مثل خراسان شمالی نیز، که از نظر برخی ظاهربینان نام و نشانی ندارد، قله هایی وجود دارد.
به گزارش ایرنا؛ در این آیین که با حضور جمعی از مدیران استانی در سالن فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار شد، از 14 فعال و پیشکسوت قرآنی تجلیل شد.
ط/5132
کد N2095972

وبگردی