آفتاب
در حکمی از سوی روحانی؛

ظفرقندی به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی منصوب شد

ظفرقندی به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی منصوب شد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری درحکمی محمدرضا ظفرقندی را به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در متن حکم حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به ظفرقندی آمده است: در اجرای ماده(9) قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1383٫08٫16 مجمع تشخیص مصلحت نظام، با عنایت به سوابق و تجربیات ارزشمند جناب‌عالی و رأی اکثریت اعضای مجمع عمومی آن سازمان در جلسه مورخ 1397٫11٫26 ،به موجب این حکم برای مدت 4 سال به عنوان «رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران» منصوب می‌شوید.
توفیق شما را در انجام شایسته وظایف محوله با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، در خدمت به اسلام و ملت شریف ایران از خداوند متعال مسألت دارم.
به گزارش ایرنا، سازمان نظام پزشکی بزرگترین و قدیمی ‌ترین سازمان غیردولتی در ایران است که از سال ١٣٣5 تاسیس و نخستین رئیس این سازمان در سال ١٣4٧ به نام منوچهر اقبال تعیین شد و در سال‌های مختلف محمدعلی حفیظی، هادی منافی، ایرج فاضل، سید شهاب‌الدین صدر، محمدرضا ظفرقندی و علیرضا زالی ریاست این سازمان را برعهده داشته اند.
بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته روز جمعه ٢6 بهمن ماه سیزدهمین انتخابات سازمان نظام پزشکی و هشتمین انتخابات نظام پزشکی پس از انقلاب با حضور اعضای هیات مدیره این سازمان در محل انستیتو پاستور برگزار و ظفرقندی به عنوان رئیس کل این سازمان انتخاب شد تا رئیس بعدی این سازمان بر کرسی ریاست سازمان نظام پزشکی بنشیند.
پیشتر فاضل به عنوان آخرین رئیس کل سازمان نظام پزشکی به دلیل تبعیت از قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی از سمت خود استعفا داده بود و ظفر قندی که پیش از این سرپرست سازمان نظام پزشکی بود عهده دار ریاست این سازمان شد.
شبد**1953**9122
کد N2095943

وبگردی