آفتاب

پاکستان بر گسترش و ارتقای شبکه ریلی کویته - زاهدان تاکید کرد

پاکستان بر گسترش و ارتقای شبکه ریلی کویته - زاهدان تاکید کرد

اسلام آباد - ایرنا - وزیر راه آهن پاکستان گفت: دولت این کشور مصمم به تسریع طرح ارتقای شبکه ریلی شهر کویته - تفتان - زاهدان است.

به گزارش ایرنا و به نقل از رادیو دولتی پاکستان،'شیخ رشید احمد' روز پنجشنبه در دیدار با 'مهدی هنردوست' سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: مشارکت تهران و اسلام آباد برای ارتقای شبکه ریلی در راستای منافع دو کشور است و پاکستان با همین هدف روند ارتقای خط ریلی کویته به زاهدان را سرعت می بخشد.
سفیر کشورمان نیز بر اهمیت بهره برداری از توان ترانزیتی ایران در کلیه مسیر های زمینی، جاده ای، راه آهن، دریایی و هوایی تاکید و اظهار کرد،تهران با علاقه بسیار آماده عرضه توانمندی های خود در جهت گسترش همکاری ها و تعاملات منطقه ای است.
مهدی هنردوست همچنین دعوت نامه ای از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم افتتاحیه راه آهن قزوین-رشت-آستارا، را به وزیر راه آهن پاکستان تقدیم کرد.
به گفته مسئولان راه‌آهن در حال‌حاضر حمل‌ و نقل ریلی بین ایران و پاکستان، کم ‌و بیش انجام می‌شود اما خط موجود، شرایط راه‌اندازی قطار اکو بعنوان یک قطار بین‌المللی با امکانات حمل بار گسترده را ندارد.
با توجه به اینکه ایران و پاکستان از توانمندی های نهفته اقتصادی زیادی برخوردار هستند، افزایش حجم مبادلات دو کشور در بخش های مختلف می تواند گامی موثر برای بهبود وضع منطقه باشد.
از سرگیری فعالیت این قطار می تواند زمینه تسهیل سفر گردشگران دو کشور را فراهم کند.
شبس**آساق*274** 1917
کد N2095654

وبگردی