آفتاب
معاون وزیر بهداشت:

ایران در بین 8 کشور مهارکننده تراخم قرار گرفت

ایران در بین 8 کشور مهارکننده تراخم قرار گرفت

تهران - ایرنا - معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون فقط 8 کشور موفق شدند گواهی مهار بیماری تراخم را از سازمان جهانی بهداشت دریافت کنند که 3 کشور عمان، مراکش و ایران در آفریقا و آسیا قرار دارند.

'تراخم نوعی عفونت مزمن چشمی است که موجب التهاب و ایجاد ترشح چرکی در چشم می‌شود. طولانی شدن بیماری تراخم و تاخیر در درمان این بیماری از عواملی است که منجر به از دست دادن قسمتی از بینایی و یا نابینایی کامل فرد می‌شود.'
به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، علی رضا رئیسی روز پنجشنبه در مراسم اعطای گواهی تصدیق مهار تراخم از سوی سازمان جهانی بهداشت به ایران افزود: سازمان جهانی بهداشت برنامه‌ای برای کنترل تراخم تا سال 2020 میلادی داشت که ایران توانست زودتر از برنامه موفق به مهار این بیماری عفونی چشمی شود. این بیماری در 44 کشور وجود دارد و بیش از 300 میلیون نفر در جهان گرفتار این بیماری هستند.
معاون وزیر بهداشت بیان کرد: در حال حاضر کشورهایی مانند سودان، سومالی، پاکستان و مصر درگیر این بیماری هستند. پیش بینی می‌شود که سازمان جهانی بهداشت بتواند تا سال 2020 حداقل به 80 درصد اهداف کنترل تراخم در جهان دست یابد.
رئیسی اظهار داشت: بسیاری از دستاوردهای حوزه سلامت ناشی از راه اندازی و اجرای شبکه بهداشت است. در حال حاضر بیش از 2 هزار و 700 مرکز جامع سلامت و 5 هزار پایگاه سلامت داریم که به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند. همچنین بیش از 30 هزار بهورز نیز خدمات ادغام یافته سلامت را به مردم ارائه می‌دهند.
به گزارش ایرنا، مراسم اعطای گواهی سازمان جهانی بهداشت برای تصدیق مهار بیماری تراخم در ایران صبح امروز در بیمارستان فارابی تهران برگزار شد.
این مراسم با حضور علی رضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت و نماینده سازمان جهانی بهداشت در تالار پروفسور شمس بیمارستان فارابی تهران برگزار شد.
تراخم نوعی بیماری عفونی چشمی است که در مراحل مزمن منجر به نابینایی افراد می‌شود. مهار این بیماری از جمله موفقیت‌های ایران در 100 سال اخیر بوده که مستندات آن به سازمان جهانی بهداشت ارائه شد و این سازمان گواهی مهار تراخم را به ایران اعطا کرد.
اجتمام*9482*1193
کد N2095595

وبگردی