آفتاب

اکران ویژه فیلم‌های منتخب سینمای ژاپن در ایران

اکران ویژه فیلم‌های منتخب سینمای ژاپن در ایران

تهران- ایرنا- سفارت ژاپن در ایران در هفته دوم اسفندماه منتخبی از آثار سینمای این کشور را برای دوستداران ایرانی سینمای ژاپن به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سفارت ژاپن در ایران در نظر دارد با همکاری بنیاد ژاپن و بنیاد سینمایی فارابی روزهای نهم و دهم اسفندماه برنامه «نمایش فیلم‌هایی از سینمای ژاپن» را برگزار کند؛ این آثار در سالن اکران بنیاد سینمایی فارابی یا سفارت ژاپن روی پرده می روند.
جدول اکران این آثار به شرح زیر است:

** 9 اسفند (پنجشنبه)
- رادولف، گربه سیاه، زمان پخش ساعت 15:00
- گربه سامورایی، زمان پخش ساعت 17:00
در سالن کیارستمی (داخل بنیاد سینمایی فارابی)
آدرس: تهران، خیابان جمهوری، خیابان 30 تیر، شماره 59

** 10 اسفند (جمعه)
- پاپ این کیو (Pop in Q)، ساعت پخش 11:00
- نام تو، ساعت پخش 14:00
شرکت از طریق ثبت نام
در مکان سالن چندمنظوره سفارت ژاپن
آدرس: تهران، خیابان مقدس اردبیلی، پلاک 162

** رودلف، گربه سیاه
کارگردان: کونی­هیکو یویاما
مدت زمان: 89 دقیقه
اولین اکران: سال 2016
رودلف یک گربه سیاه است که ناگهان از صاحب عزیزش جدا شده است. او به شکل غیرمنتظره­ای در یک کامیون که در طی یک سفر طولانی او را به کلان شهر توکیو می­برد از خواب بیدار می­شود. در آنجا این گربه با ایپایی-آتنا، یک رئیس بزرگ گربه که همه در شهر از او می­ترسیدند، ملاقات می­کند. رودلف که قادر به بازگشت به خانه نیست به عنوان یک حیوان ولگرد زندگی را با ایپایی-آتنا آغاز می­کند.

** گربه سامورایی
کارگردان: یوشیتاکا یاماگوچی
مدت زمان: 100 دقیقه
اولین اکران: سال 2014
کیوتارو یک سامورایی است که مردم از او می ترسیدند. او بعد از اینکه موقعیت خود را از دست می دهد، پولهایش تمام می‌شود نمی­داند چگونه بدون استفاده از شمشیرش پول بدست بیاورد. یک روز به کیوتارو پیشنهاد شغلی برای کشتن یک گربه داده می­شود. هرچند کیوتارو این پیشنهاد را کاملا احمقانه می­داند، اما تصمیم می­گیرد که این کار را برای پول انجام دهد. هنگامی که کیوتارو درب مکانی را که قربانی او در آنجا حضور دارد را باز می­کند، با یک گربه سفید دوست داشتنی روبرو می­شود.

** Pop in Q
کارگردان: میاهارا نائوکی
مدت زمان: 95 دقیقه
اولین اکران: سال 2016
ژانر این فیلم تخیلی است و به مناسبت یادبود شصتمین سالگرد انیمیشن توئی ساخته شده است، در این فیلم دانش­آموز سال سوم راهنمایی، ایسومی «تکه­ای از زمان» را در اقیانوس پیدا می­کند. به محض برداشتن آن دنیایی ناشناخته را می‌بیند و با شکل عجیبی از زندگی روبرو می­‌شود که خود را پوکون می­نامد. پوکون به او می­گوید که دنیا در خطر نابودی است و بدین ترتیب او به همراه چهار دختر دیگر تلاش می­کنند تا این بحران را خنثی کنند.

** نام تو
کارگردان: ماکوتو شین­کای
مدت زمان: 610 دقیقه
اولین اکران: سال 2016
داستان این فیلم برمی گردد به یک ماه پس سقوط ستاره ای دنباله­دار در ژاپن که هر هزار سال یکبار اتفاق می­افتد. میتسوها، دختر دبیرستانی است که در حومه شهر زندگی می­کند و دوست دارد در شهر زندگی کند، چرا که از زندگی در روستا خسته شده است. تاکی یکی از شخصی های دیگر این فیلم است. او یک دانش آموز دبیرستانی است که به همراه دوستانش در توکیو زندگی می­کند و در یک رستوران ایتالیایی به‌صورت پاره وقت کار می­کند. تاکی همچنین علاقه شدیدی به هنرهای زیبا مانند معماری دارد. یک روز میتسوها رویایی می­بیند که در آن تبدیل به مردی جوان شده است. همچنین در سمت دیگر، تاکی خواب می­بیند که یک دانش آموز دختر است که در دبیرستانی در روستا درس می خواند. این فیلم به این موضوع می پردازد که چه رازی در پس رویاهای آنها وجود دارد؟
علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر و شرایط شرکت در این برنامه به وب سایت سفارت ژاپن مراجعه کنند و یا با شماره 02122660710 تماس بگیرند.
فراهنگ**9210*2025
کد N2095581

وبگردی