آفتاب
وزیر راه و شهرسازی:

ساخت 400 هزار واحد مسکونی در کشور هدفگذاری شده است

ساخت 400 هزار واحد مسکونی در کشور هدفگذاری شده است

اراک - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت 400 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد در سال های 99 و 98 هدفگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، «محمد اسلامی» روز پنجشنبه در جریان بهره برداری از طرح سپاس کوی کوثر اراک، افزود: تسهیل در خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه از برنامه های دولت تدبیر و امید است و بهره برداری از طرح سپاس کوی کوثر نخستین طرح کشوری است که بر این اساس ساخته شده است.
وی بیان کرد: مشارکت مردم و ضرورت استفاده از خیران در بافت های مسکونی جدید علاوه بر ایجاد اشتغال، رفع نیاز مردم به سرپناه را در پی دارد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ساخت واحدهای آموزشی با کمک خیران و استانداری همزمان با ساخت منازل مسکونی در شهرها در دستور کار مسئولان است.
اسلامی اظهار داشت: ساخت مسکن برای تعادل بخشی در عرضه و تقاضا از برنامه های وزارت راه و شهر سازی است.
وی عنوان کرد: در بودجه سال 98 منابع گوناگونی در سر فصل تبصره هشت قانون در راستای تسهیل در عرضه و تقاضای مسکن در نظر گرفته شده که این مهم در کمیسیون تلفیق تصویب شده است و با نهایی شدن آن در صحن علنی خانه ملت پشتوانه ای برای تسهیل در ارایه مسکن فراهم می آید.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: شهر مهاجران و امیر کبیر از جمله شهر های جدید ایجاد شده در استان مرکزی است و این آمادگی وجود دارد که در صورت تزریق تسهیلات زیربنایی شهر جدید دیگری نیز ایجاد شود.
وی افزود: نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده از دیگر برنامه های این وزارتخانه است و 2 هزار و 88 واحد در بافت فرسوده استان مرکزی به این استان ابلاغ شده که باید مراحل اجرایی آن در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه بازدید از طرح 336 واحدی مهر و ماه اراک نیز گفت: مقاوم سازی و بازسازی بافت های فرسوده وعده رئیس جمهوری به مردم است که با قوت پی گرفته می شود.
اسلامی اظهار داشت: جمع آوری بافت های فرسوده از جمله نکات مهم باز آفرینی است که تمدن سازی را نیز به همراه دارد.
وی عنوان کرد: بازسازی ظاهری بافت های فرسوده در زمره اهداف بازآفرینی شهری نیست بلکه متناسب سازی معابر و مسکن و مقاوم سازی ساختمان ها برای بهبود زندگی مردم از مهمترین برنامه های این طرح به شمار می آید.
وزیر راه و شهرسازی گفت: استاندار مرکزی رئیس باز آفرینی شهری در استان است و باید منابعی که به این مهم اختصاص داده شده به سرمایه در گردش تبدیل شود.
طرح 528 مسکن کوی کوثر اراک در 65 هکتار با زیربنای 471 هزار مترمربع با 220 هزار مترمربع فضای سبز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته شده است.
بهره برداری از طرح 528 واحدی مسکن اقشار کم درآمد کوی کوثر اراک، بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید هاشمی فراهان، بهره برداری 10 کیلومتراز بزرگراه اراک - فرمهین، افتتاح هشت و نیم کیلومتر از ساخت باند دوم محور دلیجان - نراق، بازدید از طرح 336 واحدی مسکن امید در کوی سجادیه اراک، بازدید از روند اجرایی آزاده راه اراک - خرم آباد، بازدید از محور اراک - خنداب - کمیجان و بازدید از محور کمیجان - آهنگران از برنامه های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی است.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در قلب کشور قرار دارد.
3005/1955/6013/
کد N2095465

وبگردی