آفتاب
همراه با جشنواره تئاتر فجر97؛

صحنه در دست مهمانان خوش آوازه

صحنه در دست مهمانان خوش آوازه

تهران - ایرنا - همزمان با یازدهمین روز از سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر،نمایش هایی مهمان صحنه را در دست دارند.

به گزارش روز پنج شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، دوم اسفندماه همزمان با یازدهمین روز از سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر،در چهار بخش صحنه ای، به علاوه فجر، رادیویی و تئاتر خیابانی و دیگر گونه های اجرایی نمایش های مختلفی به صحنه می روند که به شرح زیر آمده اند:

** بخش صحنه ای

در مجموعه تئاتر شهر نمایش های «زندگی احمقانه» به نویسندگی زیونوسوکه آگوتاگاوا و کارگردانی دیوید دیوآشویلی از گرجستان ساعت 17 در سالن اصلی به مدت 120 دقیقه حاضر در بخش تئاتر ملل و مسابقه تئاتر بین الملل و نمایش «پروانه الجزایری» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی محمدرضا درند و سعید زندی از کرمانشاه در دو نوبت 18:30 و 20:30 در تالار چارسو به مدت 100 دقیقه حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران دو به صحنه می روند.
- نمایش های «ناگهان همه بر می خیزند به آوازی دیگر» به نویسندگی و کارگردانی سعیده آجربندیان از تهران به مدت 60 دقیقه در دو نوبت 17 و 19 در تالار سایه حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران یک و نمایش «استرالیا» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی پیمان کریمی از اصفهان به مدت 55 دقیقه در دو نوبت 17:30 و 19:30 در تالار قشقایی حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران دو اجرا می شوند.
- نمایش «آهسته با گل سرخ» به نویسندگی اکبر رادی و کارگردانی هادی مرزبان از تهران به مدت 90 دقیقه در دو نوبت 17 و 20 در در بخش میهمان و چهل سالگی انقلاب در صحنه تماشاخانه سنگلج میزبان مخاطبان می شود.
- نمایش های «من دیگری است (رمبو در آفریقا)» به کارگردانی لارس کینو از نروژ به مدت 105 دقیقه ساعت 20 در تالار مولوی در بخش تئاتر ملل و مسابقه تئاتر بین الملل و «یک تئاتر کوچک از انتهای دنیا» به کارگردانی ازکیل گارسیا رمئو از فرانسه ساعت 20:30 به مدت 115 دقیقه در تالار حافظ در بخش تئاتر ملل و مسابقه تئاتر بین الملل اجرا خواهند داشت.
نمایش «اپرای عشق» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب پور از تهران به مدت 115 دقیقه ساعت 19:30 در تالار فردوسی در بخش میهمان و «مرگ و پنگوئن» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی پیام دهکردی از تهران در دو نوبت 18 و 20:45 در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به مدت 70 دقیقه به صحنه خواهند رفت.
- نمایش «چیدمان (گذرگاه)» به نویسندگی و کارگردانی پیریودلوسکی از فرانسه در خانه تئاتر تماشاخانه عباس جوانمرد از ساعت 11 تا 20 در بخش تئاتر ملل میزبان مخاطبان خواهد بود.

**به علاوه فجر
- نمایش های «دیاستاسی» سندروم دویک به کارگردانی کامیار صالح پور ساعت 19 به مدت 50 دقیقه در تماشاخانه دا، «خرده جنایات زن و شوهری» به نویسندگی اریک امانوئل اشمیت و کارگردانی فرهنگ روشنی به مدت 60 دقیقه ساعت 18:30 در تماشاخانه سه نقطه و «تحت تاثیر» به نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی در دو نوبت 19 و 21:15 در تماشاخانه نوفل‌لوشاتو اجرا خواهند داشت.
- نمایش «نفرین» به نویسندگی و کارگردانی حمید عبدالحسینی ساعت 17 در تماشاخانه ایران تماشا، نمایش «مهمانسرای دو دنیا» به نویسندگی و کارگردانی سجاد همتی در تماشاخانه ایران تماشا ساعت 19 به مدت 50 دقیقه و نمایش «مرگ تصادفی کی آنارشیست» به نویسندگی دار کافو و کارگردانی بهنام خندان به مدت 70 دقیقه ساعت 21:30 در تماشاخانه دیوار چهارم مهمان مخاطبان می شوند.
- نمایش «مردگان» به نویسندگی احسان امانی و کارگردانی دانیال اربابی ساعت 19 به مدت 60 دقیقه در تماشاخانه شانو، نمایش «شکلک» به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی افسانه منادی ساعت 21 در تماشاخانه شانو به مدت 70 دقیقه و نمایش «در انتظار چراخ» به نویسندگی و کارگردانی نیما نعمتی زاده ساعت 19 به مدت 60 دقیقه در در تماشاخانه همای سعادت به صحنه می روند.

** نمایش رادیویی
- دو نمایش «مزار» به نویسندگی و کارگردانی طاهره شاددل از بجنورد ساعت 16:30 به مدت 40 دقیقه و «گونش» به نویسندگی سولماز ملی دائم و کارگردانی فرشید زبوری از اردبیل ساعت 19 به مدت 40 دقیقه در تماشاخانه سرو به سمع و نظر مخاطبان رادیویی خواهد رسید.

** تئاتر خیابانی و دیگر گونه های اجرایی
- نمایش «U-TURN2» به نویسندگی و کارگردانی داریوش نصیری از تهران ساعت 16 به مدت 40 دقیقه، «خدیجه» به نویسندگی و کارگردانی داود براهیمی از اصفهان ساعت 16:30 به مدت 25 دقیقه در بخش چهل سالگی انقلاب اسلامی در محوطه تئاتر شهر اجرا می شوند؛ نمایش «خدیجه» ساعت 10:30 صبح در مترو میدان ولیعصر (عج) - ایوان انتظار نیز اجرا دارد.
همچنین «مشترک مورد نظر» به نویسندگی و کارگردانی سمیه مهری از تهران ساعت 17 به مدت 30 دقیقه و «نامیرا» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین شفیعی از تهران ساعت 18:15 به مدت 50 دقیقه در بخش مسابقه تئاتر خیابانی و دیگرگونه های اجرایی حضور دارند در محوطه تئاتر شهر اجرا می شوند.
- نمایش «ملکوت» به نویسندگی و کارگردانی سعید خیرالهی از دهلران ساعت 16:30 به مدت 25 دقیقه در محوطه خانه هنرمندان ایران و نمایش «کالبد شکافی یک اتفاق» به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از کرج به مدت 30 دقیقه ساعت 11 در مترو میدان ولیعصر (عج) - ایوان انتظار اجرا می شوند.
- نمایش «مثبت و منفی هفت» به نویسندگی و کارگردانی کیمیا خطیب زاده در دو نوبت 18 و 20 در پلاتفرم عمارت روبرو، «ارس» به نویسندگی و کارگردانی حسین توازنی زاده از ساعت 14 تا 17 به صورت گردشی، «بر پهنه کافه» به نویسندگی و کارگردانی مهنوش نراقی ساعت 15 کافه تریای مجموعه تئاترشهر، «کالاندولا» به نویسندگی و کارگردانی احمد سلگی ساعت 15 در عمارت نوفل‌لوشاتو و نمایش «مواجهه با ورنوس فادرانی» به نویسندگی و کارگردانی رضا سعیدی ساعت 19:30 در خانه هنر پیچازی در بخش مسابقه دیگر گونه های اجرایی به اجرا می شوند.
سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیر نادر برهانی مرند از 22 بهمن آغاز شده و سوم اسفند ماه ادامه دارد.
این رویداد هنری چهارم اسفند ماه با مسئولان فرهنگی و هنری در تالار وحدت با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می دهد.
فراهنگ ** 7561 ** 1355 **
کد N2095449

وبگردی