آفتاب
وزیر جهاد کشاورزی:

تولید آبزیان در کشور 40 برابر شد

تولید آبزیان در کشور 40 برابر شد

خرم آباد - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی گفت: صید و تولید انواع آبزیان در کشور نسبت به ابتدای پیروزی انقلاب 40 برابر شده است.

به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز پنجشنبه در آیین افتتاح مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در پلدختر لرستان افزود: ابتدای انقلاب تولید شیلات کشور شامل صید و پرورش در شمال و جنوب ایران معادل 30 هزار تن بود در حالی که امروز تولید استان لرستان به تنهایی 28 هزار تن است.
وی با اشاره به اجرای طرح های موفق در این زمینه با همکاری مردم اظهار داشت: اکنون تولید حوزه شیلات و آبزیان ایران به یک میلیون و 230 هزار تن رسیده است.
وزیر جهاد کشاورزی با تاکید به یادآوری خدمات نظام در چهار دهه انقلاب بیان کرد: کشورایران ظرفیت های انسانی و منابع طبیعی بسیاری دارد که از آن غافل هستیم.
حجتی ادامه داد: لرستان نیز دارای توانمندی هایی بسیاری از جمله اراضی شیبدار، طبیعت سازگار و بارش های جوی مناسب می باشد که زمینه را برای اقدام و تولید بیشتر فراهم کرده است.
وی ادامه داد: باید با تکیه براین توانایی ها و درعین حال حفظ خاک، آب و محیط زیست، ثروت ملی و درآمد خانوارها را افزایش داد.
وزیر جهاد کشاورزی با تقدیر از اقدامات انجام شده درلرستان و تلاش کشاورزان و کارآفرینان یادآور شد: با وجود ضعف و نارسایی ها باید با اعتماد به نفس وهدف خدمت به ملت و کشور برای رشد و شکوفایی و افزایش ثروت ملی تلاش کنیم.
حجتی با اشاره به تحریم های دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفت: سال های اول دولت دکتر روحانی 5 تا 7 میلیون تن گندم وارد می شد که نیاز به گندم امروز برطرف شده است.
به گزارش ایرنا، با بهره برداری طرح پرورش ماهیان خاویاری با 32 استخر به ظرفیت هر استخر 84 متر مکعب سالانه 80 تن تولید این محصول است و تاکنون برای اجرای این طرح 100 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است.
7272/7269/6060
کد N2095424

وبگردی