آفتاب
لیگ برتر فوتبال؛

استقلال با درخشش «پاتوسی» پارس جنوبی جم را برد

استقلال با درخشش «پاتوسی» پارس جنوبی جم را برد

تهران- ایرنا- تیم استقلال تهران چهارشنبه شب در نخستین دیدار هفته نوزدهم لیگ برتر با درخشش «آیاندا پاتوسی» بازیکن تازه وارد خود تیم پارس جنوبی را شکست داد.

به گزارش ایرنا؛ شاگردان «وینفرد شفر» از ساعت 18 و 30 دقیقه امشب از تیم پارس جنوبی جم در ورزشگاه «آزادی» پذیرایی کرده و این تیم را با نتیجه 2 بر صفر در حالی از پیش رو برداشتند که پاتوسی در هر دو گل این تیم نقش داشت.
ابتدا «عماد میرجوان» بازیکن تیم پارس جنوبی جم ضربه کرنر «پاتوسی» را درون دروازه خودی جای داد و استقلال را جلو انداخت و سپس «پاتوسی» بازیکن جدید خارجی استقلال با گلزنی برای تیم خود اختلاف را 2 برابر کرد.
در دقیقه 11 پاتوسی که برای نخستین بار در ترکیب پسران آبی قرار گرفت برای تیم استقلال کرنر زد و مدافعان تیم پارس جنوبی به اشتباه دروازه «رحمان احمدی» سنگربان تیم خود را باز کردند.
در دقیقه 25 پاتوسی وارد محوطه جریمه پارس جنوبی جم شد و «گادوین منشا» دیگر مهاجم استقلال را در موقعیت مناسب گلزنی قرارداد اما با حضور به موقع مدافعان حریف این فرصت از مهاجمان استقلال گرفته شد.
در دقیقه 27 «الله یار صیاد منش» با ارسالی بلند، پاتوسی را که از کمند مدافعان حریف رها شده بود در موقعیت مناسب برای گلزنی قرارداد که رحمان احمدی دروازه بان پارس جنوبی جم ضربه سر مهاجم استقلال را مهار کرد.
در دقیقه 29 صیاد منش مهاجم تیم استقلال در محوطه جریمه حریف سرنگون شد و داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد که این تصمیم با اعتراض گروهی بازیکنان و کادر فنی پارس جنوبی همراه شد اما داور به اعتراض آنان توجهی نکرد.
در دقیقه 30 «وریا غفوری» پشت ضربه پنالتی ایستاد اما رحمان احمدی دروازه بان پارس جنوبی جم ضربه غفوری را به بیرون فرستاد و غفوری را ناکام گذاشت.
در دقیقه 33 احمدی یک بار دیگر دروازه تیمش را نجات داد. او در این دقیقه با «محمد دانشگر» که در محوطه جریمه در موقعیت تک به تک قرار گرفت و ضربه بازیکن استقلال را با عکس العمل به موقع دفع کرد و آن را به بیرون زد.
در دقیقه 37 پاتوسی یک بار دیگر ارزش های خود را به رخ کشید. در این دقیقه ارسال او برروی دروازه حریف بدون دخالت هیچ کدام از بازیکنان حاضر در این محوطه، وارد دروازه احمدی شد.
نیمه نخست با همین نتیجه پایان یافت. در ابتدای نیمه دوم بازی پایاپای آغاز شد.
در دقیقه 55 پاتوسی با پاس عرضی منشاء را بدنبال حملات متعدد بازیکنان تیم استقلال در محوطه جریمه حریف در موقعیت مناسب گلزنی قرارداد اما احمدی برای چندمین مهاجمان آبی را ناکام گذاشت.
در ادامه بازیکنان دو تیم چندین بار برروی دروازه حریف حملاتی را طراحی کردند اما هیچ کدام در گلزنی موفق نبودند.
تماشاگران در ادامه بازی زیبایی را از دو تیم شاهد نبودند و توپ بیشتر در میانه زمین در جریان بود.
در دقیقه 72 «روح الله سیف الهی» با توپ ربایی از بازیکنان استقلال دروازه «سید مهدی رحتمی» را نشانه گرفت اما سنگربان استقلال با جاگیری مناسب در درون دروازه مانع از گلزنی این بازیکن شد.
دردقیقه 73 رحمتی دروازه بان استقلال ضربه سر مهاجمان تیم پارس جنوبی جم که در محوطه جریمه زده شد را به خوبی مهار کرد.
در دقیقه 74 منشا با عبور از مدافعان میانی پارس جنوبی جم وارد محوطه جریمه این تیم شد اما احمدی با خروج به موقع از دروازه مهاجم سیه چرده استقلال را یک بار دیگر ناکام گذاشت.
در دقیقه 78 بالاخره بازیکنان تیم پارس جنوبی جم موفق به گلزنی شدند اما داور این گل را نپذیرفت و آن را آفساید اعلام کرد.
در دقیقه 87 رحمان احمدی سنگربان پارس جنوبی یک بار دیگر درخشید و مانع از گلزنی بیشتر بازیکنان استقلال شد.
در ادامه اتفاق خاصی در بازی رخ نداد و استقلال با برد زمین را ترک کرد.
«حسن اکرمی» قضاوت این دیدار را برعهده داشت. او به «روزبه چشمی» و «پژمان منتظری» مدافعان تیم استقلال کارت زرد نشان داد و آنان را جریمه کرد.

** ترکیب تیم استقلال تهران:
مهدی رحمتی، وریا غفوری، پژمان منتظری، محمد دانشگر، امید نورافکن، فرشید باقری، روزبه چشمی، فرشید اسماعیلی، آیاندا پاتوسی( از دقیقه 76 داریوش شجاعیان)، گادوین منشا (از دقیقه 86 گوانسالوس) و الله یار صیادمنش( از دقیقه 89 مرتضی تبریزی).

**ترکیب پارس جنوبی جم:
رحمان احمدی، حامد نورمحمدی، مجتبی لطفی، سعید محمدی‌فر، شهرام گودرزی، حسین پورامینی، میثم نقی‌زاده، مجید علیاری، محمد نوری، کیوان امرایی( از دقیقه 59 فرزاد حاتمی) و عماد میرجوان(ازدقیقه 49 روح الله سیف الهی).
ورزشی **9144**9129
کد N2095191

وبگردی