آفتاب

احداث واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر مطابق برنامه است

احداث واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر مطابق برنامه است

بوشهر-ایرنا- معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی گفت: روند احداث واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر مطابق برنامه در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، محمد احمدیان روز چهارشنبه در بازدید اعضای بیست و پنجمین کنفرانس هسته ای ایران از مرکز اطلاع رسانی نیروگاه اتمی بوشهر افزود: قرارداد احداث 2 واحد یکهزار و 50 مگاواتی در ساختگاه بوشهر در سال 93 با کشور روسیه منعقد شد.
وی یادآورشد: از دی ماه سال 95 این قراردادها عملیاتی و اکنون 2 سال از شروع فعالیت احداث این واحدها می گذرد.
معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی اظهارداشت: در اوایل تابستان سال 98 بتن ریزی واحد دوم و 18 ما بعد (اواخر سال 99) نیز بتن ریزی واحد سوم انجام می شود.
احمدیان یادآور شد: احداث نیروگاه های هسته ای در عین حال که در ابتدا سرمایه گذاری های سنگین تری در مقابل نیروگاه های عادی و حرارتی در بردارند ولی بخاطر صرفه جویی در سوخت های فسیلی طول دوره فعالیت این جنبه اقتصادی را پوشش می دهد.
وی گفت: علاوه بر این در زمینه زیست محیطی نیزکمتر آلایندگی تولید می شود و علاوه بر این تسلط بر فناوری هسته ای و سرریز آن به سایر صنایع موجب پیشرفت سطح صنعتی کشور نیز خواهد شد.
معاون سازمان انرژی اتمی افزود: تعامل نیروگاه اتمی بوشهر با صنایع داخلی باعث شده تا بخش قابل توجهی از قطعات یدکی که سال های اولیه از روسیه وارد می شد اکنون توسط کارخانجات داخلی تولید شود.
احمدیان اظهارداشت: توانمندی های بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد و ما در قرارداد احداث واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر نیز پیمانکار را مکلف کردیم از حداکثر توانمندی های داخلی استفاده کند.
وی افزود: در این حوزه جز در مواردی که امکان تامین قطعات در داخل وجود ندارد پیمانکار می تواند آنها را از خارج تامین کند.
احمدیان اضافه کرد: در مجموع مزیت مهم کشور داشتن نیروهای جوان، با انگیزه و با تخصص های بالا در حوزه های فنی است که این نیروها در احداث و بهره برداری واحدهای جدید می توانند مشارکت موثری داشته باشند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: این دانشگاه در دوره مدیریت جدید در تلاش است متناسب با نیاز بازار و ظرفیت های منطقه ای در خدمت مردم و نظام قرار گیرد.
اسماعیل عبدالهی افزود: در این ارتباط یکی از ظرفیت های استان بوشهر هسته ای است که عمده دلیل آن نیز وجود زیرساخت های موجود و همچنین قرارگیری رشته هسته ای در بین رشته های دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر است.
وی ادامه داد: برای اینکه کیفیت علمی را استاندارد و ارتقا دهیم ارتباط با صنعت و زمینه های علمی موردنیاز است که در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر برگزاری بیست و پنجمین کنفرانس هسته ای ایران را متقبل شد تا از این طریق زمینه ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت در استان ایجاد شود.
عبداللهی ادامه داد: امیدواریم در چارچوب محورهای کنفرانس دانشجو و محققان را ترغیب کنیم وارد فازهای عملیاتی این بخش شوند.
بیست و پنجمین کنفرانس هسته ای ایران از امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر آغاز و تا فردا دوم اسفندماه ادامه دارد.
7212/6045
کد N2095169

وبگردی