آفتاب

عمان خواستار توسعه روابط با ایران در زمینه علم و فن آوری شد

عمان خواستار توسعه روابط با ایران در زمینه علم و فن آوری شد

تهران - ایرنا - مشاور عالی سلطان قابوس پادشاه سلطنت عمان خواستار توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در زمینه علوم و فن آوری شد.

به گزارش سفارت ایران در مسقط ، 'شهاب بن طارق آل سعید' که ریاست شورای عالی تحقیقات عمان را هم در اختیار دارد طی دیدار با حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر ایران اظهار داشت : ظرفیت های خوبی در بخش فن آوری بین دو کشور وجود دارد که باید به فعلیت برسد.
وی همچنین از سطح روابط فیمابین دو کشور و حضور خود در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در سفارت کشورمان برگزار شد ابراز خرسندی کرد.
مشاور عالی سلطان قابوس هفته گذشته و در جریان برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، به عنوان میهمان ویژه در این مراسم حضور یافته بود که عالی ترین سطح شرکت مقامات عمانی در چنین مراسمی محسوب می شود.
گزارش سفارت ایران می افزاید : حجت الاسلام نوری شاهرودی هم در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی بابت حضور این مقام عمانی در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر اهتمام کشورمان برای توسعه روابط با کشور عمان در تمامی زمینه ها تاکید کرد.
نوری شاهرودی همچنین با برشمردن برخی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه علم و فن آوری تقویت و گسترش روابط در این زمینه را خواستار شد.
ایران و عمان از دیرباز از روابط اقتصادی مناسبی برخوردارند و طی سال های اخیر همکاری های تجاری دو کشور به دلیل همکاری های بانکی رشد سریعی داشته است.
در آخرین تحول هفدهم بهمن ماه گذشته و همزمان به دهه فجر خط پروازی جزیره قشم ایران به مسقط پایتخت سلطنت عمان راه اندازی شد.
خط پروازی دو طرفه قشم به مسقط بعد از دبی دومین خط بین المللی این جزیره ایرانی محسوب می شود و از این پس روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته انجام خواهد شد.
خاورم**1508
کد N2095095

وبگردی