آفتاب
دور رفت پلی آف لیگ والیبال؛

شروع طوفانی پیکان با شکست نارنجی‌پوشان سایپا

شروع طوفانی پیکان با شکست نارنجی‌پوشان سایپا

در آغاز مرحله نخست پلی آف رقابت های لیگ برتر والیبال، تیم پیکان شروع طوفانی داشت و تیم پر ستاره سایپا را شکست داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از پایان دور برگشت رقابت های لیگ برتر والیبال و صعود ۸ تیم به مرحله پلی آف، مرحله اول مسابقات پلی آف امروز چهارشنبه با برگزاری چهار دیدار آغاز به کار کرد.

 شهرداری ورامین، پیکان تهران، سایپا تهران، کاله مازندران، خاتم اردکان، فولاد سیرجان، شهرداری گنبد و پیام مشهد ۸ تیم حاضر در پلی آف هستند که در حساس ترین بازی هفته دو تیم تهرانی سایپا و پیکان در خانه والیبال تهران برای برگزاری دور رفت مسابقات به مصاف هم رفتند و ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی نیز که روز گذشته وارد ایران شده بود امروز در سالن حاضر و به تماشای بازی نشست.

شاگردان محمد ترکاشوند در تیم پیکان پس از اینکه خیالشان از صعود به پلی آف آسوده شده بود در هفته های پایانی مسابقات تمرینات سخت و فشرده بدنسازی را پشت سر گذاشتند که همین امر باعث شکست های متوالی آنها مقابل حریفان در چند هفته پایانی دور برگشت مسابقات لیگ شد. اما تیم جوان پیکان امروز با شکست مقتدرانه ۳ بر صفر، تیم پر مهره و ستاره سایپا نشان داد که برای پلی آف برنامه دارد و یکی از مدعیان قهرمانی است.

نتایج ست شماری دیدار پیکان و سایپا:
* ست نخست: ۲۵ بر ۱۹ به سود پیکان
* ست دوم: ۲۵ بر ۲۱ به سود پیکان
* ست سوم: ۲۵بر ۱۹ به سود پیکان

بازی برگشت دو تیم روز یکشنبه، پنجم اسفند برگزار می شود و تیم پیکان در صورت کسب پیروزی دوم راهی دور بعد خواهد شد در غیر اینصورت بازی سوم، تکلیف تیم صعود کننده را مشخص خواهد کرد.

در دیگر بازی همزمان امروز، تیم شهرداری ورامین موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر شهرداری گنبد را شکست دهد، سایر دیدارها نیز در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از آغاز مرحله پلی آف رقابت ها پیش بینی می شد که حساسیت بازی ها افزایش خواهد یافت و اشتباهات داوری می تواند دلیلی بر ایجاد جنجال ها در مسابقات شود. به همین دلیل استفاده از ویدئو چک ایرانی برای مرحله پلی آف در دستور کار فدراسیون قرار گرفت اما کیفیت پایین ویدئو چک هم در رقابت ها خود مشکل ساز شده است.

در بازی امروز دو تیم سایپا و پیکان درحالی که تیم پیکانی در ست نخست بازی با کسب امتیاز ۱۶ به استقبال دومین تایم استراحت فنی خود می رفت، نارنجی پوشان سایپا درخواست ویدئو چک کردند اما کیفیت بازبینی به حدی پایین بود که بازیکنان نسبت به صحنه بازبینی نیز اعتراض داشتند. این صحنه چندین بار در بازی رخ داد. فدراسیون والیبال باید برای کاهش تنش در بازی های آینده که بی تردید از حساسیت بالاتری برخوردار است، چاره ای بیاندیشد.

کد N2095088

وبگردی