آفتاب
صالحی در دیدار با اسقف اعظم ارامنه:

همه ما در کشور با هر دینی متعلق به ایران هستیم

همه ما در کشور با هر دینی متعلق به ایران هستیم

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: همه ما در کشور با هر دینی متعلق به ایران و یک خانواده هستیم و اشتراکات زیادی داریم و نیاز نیست از افتراقات صحبت کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اکبر صالحی عصر چهارشنبه در دیدار با سبو سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران گفت: ما همه فارغ از اینکه مسیحی، مسلمان و یا از دیگر ادیان باشیم متعلق به ایران و یک خانواده هستیم.
صالحی ادامه داد: تجربه ای که از تماس با عزیزان ارامنه دارم به نوجوانی بر می گردد، مدرسه من یک مدرسه عراقی بود که ارامنه زیادی آنجا بودند و در بیروت هم در دبیرستانی که مدیر آنجا یک ارمنی بود، تحصیل می کردم.
رییس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: لبنان کشوری موزاییکی است که از تنوع قومی و مذهبی برخوردار است. اینها برای شخص بنده تجربه خوبی بود.
وی با بیان این که از عزیزان ارامنه همواره خوبی دیدیم، یادآور شد: در ایران هم تعداد قابل توجهی از اساتید ما در دانشگاه از ارامنه بودند.
اسقف اعظم ارامنه هم در این دیدار گفت: خدا را شاکریم در کنار مردم ایران هستیم و خود را جزوی از ایران می دانیم.
سبو سرکیسیان ادامه داد: متاسفانه دنیای خارج این موضوع را متوجه نمی شوند و گاهی اوقات از ما می پرسند شما چطور در ایران زندگی می کنید، به آنها می گوییم اگر خیلی نگران ما هستید خودتان هم بیاید اینجا را تجربه کنید.
سرکیسیان تصریح کرد: ما نمی توانیم جزیره ای فکر کنیم و کتب مقدس ما هم این را می گوید که همه ما با یکدیگر ارزش پیدا می کنیم.
وی تصریح کرد: ما باید این همبستگی و یکدلی را که گنجینه بزرگی است، حفظ کنیم.
همچنین در این دیدار کارن خانلری نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای دکتر صالحی نه تنها یک دیپلمات بسیار متبحر هستند بلکه یک دانشمند فوق العاده و مصمم محسوب می شوند.
وی افزود: آقای صالحی یکی از تئوریسین های بزرگ کشور ما برای بهره برداری صلح‌آمیز از انرژی اتمی هستند و فکر می کنم دیدگاه های تئوریک وی همان چیزی است که ما امروز می بینیم.
نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاریخ معاصر نمی‌تواند به دلیل اهمیت کاری که ایشان می کند بسیاری از موضوعات را بگوید ولی معتقدم چند سال بعد اسم ایشان به عنوان یکی از درخشان ترین چهره های تاریخ معاصر کشور ما در تاریخ نقش خواهد بست.
وی گفت: معتقدیم تمام تلاش های دیپلماتیک و علمی شما در راستای حفظ خطوط قرمزی است که توسط مقام معظم رهبری برای معماری و مهندسی که برای بهره‌برداری صلح‌آمیز انرژی اتمی که حق مسلم ماست، ترسیم شده است.
خانلری خاطرنشان کرد: برای شما دعا می کنم و بهترین ها را از خداوند مسئلت کنم موفقیت شما و اشخاصی مانند شما در مقامی که هستید، موفقیت کل ملت ایران است.
سیام**2021**1751
کد N2095056

وبگردی