آفتاب

ملاک کار موسیقی تعیین رتبه نیست

ملاک کار موسیقی تعیین رتبه نیست

حسین اینانلو رهبر گروه موسیقی روشنا از شرکت کنندگان سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر خیلی موافق رقابتی بودن و تعیین نفرات برتر در جشنواره نبود.

به گزارش آفتاب، حسین اینانلو رهبر گروه موسیقی روشنا که از شرکت کنندگان سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر بود در مصاحبه ای اظهار کرد که، خیلی موافق رقابتی بودن و تعیین نفرات برتر در جشنواره نیست گفت: در عرصه هنر موسیقی به نظرم رقابت معنا ندارد و وقتی فردی اسم خودش را هنرمند گذاشت، سعی دارد تا بهترین کار خودش را به گوش مردم برساند. مشکل بعدی که نمی توان در رقابتی بودن آن را حل کرد این که اگر افرادی مثل حسین علیزاده و کلهر بخواهند در جشنواره شرکت کنند چه کسی هست که توان بررسی آثار آن ها را داشته باشد. به نظرم این جشنواره فرصتی است برای هنرمند تا بهترین کار خود را ارائه دهد و اجرای خود را بدون دغدغه انجام دهد به طوریکه دیگر دغدغۀ فروش بلیط را مثل اجراهای در طول سال خود نداشته باشد.
وی جشنواره را موقعیتی برای حضور علاقه مندان به موسیقی سنتی و شنیدن صدای مورد علاقه شان عنوان کرد و گفت: این که بلیط ها با قیمت 30 هزار تومان فروخته شده به نظرم کاری می کند تا کالای فرهنگی که کمتر مورد توجه خانواده ها است دوباره به سبد آن ها باز گردد و بتوانند با هزینۀ بسیار پایینی به تماشای کنسرت مورد علاقه اشان بنشینند.
اینانلو از حمایت نکردن موسیقی توسط رسانه ها و به ویژه صدا وسیما ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: نمی دانم این که اگر همراه با موسیقی که از طریق رادیو و یا تلویزیون پخش می شود، اسم البوم و نام خواننده و آهنگسار گفته شود چه اشکالی دارد. مگر اینکه کالای فرهنگی را تبلیغ کنیم چه اشکالی دارد و چرا نباید با تمام انرژی خود سعی کنیم تا مردم هنر دوست را هر چه بیشتر با آثار فرهنگی آشنا کنیم. فکر می کنم بهترین کار در موفقیت یک آلبوم معرفی رسانه ها است که اگر موفق باشند توسط مردم استقبال می شوند و اگر چنین چیزی نباشد که مردم آن ها را رد می کنند.
کد N2095017

وبگردی