آفتاب

تیروکمان استان تهران از کمبود فضای تمرینی رنج می برد

تیروکمان استان تهران از کمبود فضای تمرینی رنج می برد

تهران -ایرنا- سرپرست هیات تیر و کمان استان تهران با بیان اینکه این ورزش از کمبود سالن و فضای تمرینی رنج می برد، گفت: فقط 2 مجموعه با امکانات محدود در اختیار این ورزش پر طرفدار است.

«کتایون طبسی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: هم اکنون مجموعه های تیروکمان شهید ریاحی و بعثت با مساعدت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در اختیار این هیات قرار گرفته که در این فضاها امکانات تمرینی برای ورزشکاران در حد مطلوب نیست.
وی با اشاره به اینکه مجموعه تمرینی شهید ریاحی از معضل انشعابات آب و گاز رنج می برد، گفت: امیدواریم با ورود خیران مجموعه ساز بتوان ساخت سالن اداری و بهسازی زمین مسابقات را انجام دهیم، چرا که این موضوع یکی از دغدغه های اصلی ورزشکاران و مسئولان این ورزش است.
سرپرست هیات تیروکمان استان تهران با بیان اینکه تنها زمین استاندارد این ورزش در سایت مجموعه ورزشی آزادی است، افزود: در صدد هستیم با رایزنی مجموعه دارآباد و اختصاص زمان هایی به ورزشکاران تهرانی، تمرین ورزشکاران ملی پوش استان را در این اماکن داشته باشیم.
طبسی با توجه به نواسانات ارزی قیمت هر کمان خارجی افزایش چشم گیری داشته است، گفت: با افزایش ارز در حال حاضر قیمت هر کمان به بیش از 8 تا 15 میلیون تومان رسیده که برای بسیاری از ورزشکاران این افزایش قیمت مشکل ساز شده است.
سرپرست هیات تیرو کمان استان تهران خاطر نشان کرد: با افزایش قیمت دلار و در حال حاضر تمرین ورزشکاران با کمان های بیربو(کمان های مورد استفاده در مسابقات جهانی) و کمان های سنتی انجام می شود که با تخصیص اعتبارات این معضل برطرف شود.
وی تصریح کرد: فدراسیون به تمامی هیات های استانی 10فوم (سیبل) و 10 کمان تولید داخل تحویل ادارات کل ورزش و جوانان کشور خواهد داد.
به گزارش ایرنا؛ غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیرو کمان پیش از این گفته بود که تا پایان سال 350 کمان تولید داخل در اختیار هیات های تیروکمان قرار می گیرد.
قیمت هر عدد کمان داخلی و فوم به ترتیب 600 و 320 هزار تومان است.
تهرام/7247//1348**3783**
کد N2094901

وبگردی