آفتاب

1200 زندانی در البرز آزاد می‌شوند

1200 زندانی در البرز آزاد می‌شوند

مدیرکل زندان‌های البرز با بیان اینکه تاکنون ۸۶۲ نفر از زندانیان استان مشمول عفو مقام معظم رهبری به مناسبت ۲۲ بهمن شده‌اند، گفت: ۵۶۸ نفر از این زندانیان آزاد شده و ۲۹۴ نفر هم تخفیف مجازات گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، سیدعبداله مرتضوی گفت: عفو مقام معظم رهبری امسال که در چند دهه اخیر بی سابقه بوده است باعث کاهش قابل توجهی از جمعیت کیفری در سطح زندان‌های استان البرز خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس در ندامتگاه مرکزی کرج تا به ۳۰ بهمن، تعداد ۶۰۷ نفر مشمول این عفو قرار گرفتند که از این تعداد ۴۵۷ نفر آزاد شدند و تعداد ۱۵۰ نفر دیگر نیز حبس یا جزای نقدی آنان تخفیف داده شد.

وی ادامه داد: در ندامتگاه فردیس هم از کل تعداد محکومین تا 30 بهمن ماه ۱۲۲ نفر مشمول عفو قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۶۱ نفر آزاد و ۶۱ نفر  باقیمانده هم از تخفیف و تقلیل مجازات بهره مند شده‌اند و پیش‌بینی ما تا روزهای آخر اجرای این عفو، تعداد ۱۰۰ نفر آزادی و ۷۰ نفر نیز تخفیف مجازات است.

مدیرکل زندان‌های استان البرز با تشریح عملکرد زندان باز اظهار کرد: ما مرکزی به نام اشتغال و حرفه آموزی داریم که زندانیان رأی کار در آن محل نگهداری می‌شوند، در این مرکز بیش از ۵۰۰ نفر زندانی در حال اشتغال هستند که تا به این زمان ۸۳ نفر آنان آزاد شده‌اند و ۵۰ نفر مشمول تخفیف مجازات قرار گرفته‌اند.

مرتضوی بیان کرد: بر اساس مطالعه پرونده‌ها توسط همکاران ساعی در اجرای احکام زندان‌ها، پیش بینی می‌شود تا آخرین روزهای اجرای بخشنامه عفو ۲۲ بهمن، بیش از   2000 نفر مشمول این عفو  قرار گیرند و تعداد آزادی‌ها به ۱۲۰۰ نفر برسد.
انتهای پیام

کد N2094376

وبگردی