آفتاب

بروز کولاک برف در ارتفاعات البرز

بروز کولاک برف در ارتفاعات البرز

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز شاهد افزایش وزش باد در ارتفاعات و دامنه های البرز خواهیم بود که موجب بروز کولاک برف و کاهش دید خواهد شد از این رو کوهنوردان مراقب باشند.

فریبا گودرزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز شمال شرق بارش باران و برف دارد همچنین در شرق و جنوب شرق بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد را انتظار داریم، از اواخر وقت امشب این سامانه بارشی از سمت شرق خارج می شود.
وی اظهار داشت:فردا پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار خواهیم داشت، بعدازظهر جمعه سامانه بارشی ضعیفی از سمت غرب کشور عبور می کند که موجب بارش باران پراکنده در مناطقی از غرب کشور می شود.
کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز شمال شرق کشور مانند خراسان شمالی و خراسان رضوی بین 5 تا 8 درجه کاهش دما خواهد داشت اما فردا روند دما افزایشی می شود.
وی گفت: امروز در استان هایی مانند سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی، شرق یزد و کرمان ، برخی نقاط هرمزگان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید رخ می دهد که در بخش هایی از شرق و جنوب شرق خیزش گرد و خاک به همراه دارد.
گودرزی افزود: این افزایش سرعت وزش باد در ارتفاعات و نقاط کوهستانی دامنه های البرز و استان های واقع در البرز شرقی کولاک برف به همراه خواهد داشت بنابراین کوهنوردان مراقب باشند، در واقع بارش برف نداریم اما وزرش باد موجب بروز کولاک، کاهش دید و لغزندگی جاده ها می شود.
به گفته وی امروز دریای خزر و خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

*** وضعیت هوای تهران/ گرمترین و سردترین نقاط کشور
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز هوای تهران صاف و فردا غبار صبحگاهی خواهد داشت، کمینه امروز تهران منفی 1 و بیشینه دمای امروز 8 درجه بالای صفر می شود.
گودرزی گفت: زرآباد در سیستان و بلوچستان 26 درجه بالای صفر و راسک 25 درجه بالای صفر و سراب با دمای منفی 17  کوهرنگ منفی 15 به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.
علمی 9014**1440
کد N2094301

وبگردی