آفتاب

مدیرعامل ایرنا: ریشه مشکلات، نبود اعتماد است

مدیرعامل ایرنا: ریشه مشکلات، نبود اعتماد است

شیراز- ایرنا- مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: بسیاری از مشکلات ریشه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ندارند بلکه ناشی از نبود اعتماد و سرمایه اجتماعی است و از آنجا که شفافیت مطلوب وجود ندارد، فساد تعمیم داده می شود.

سید ضیاء هاشمی شامگاه سه شنبه در سفر به شیراز در نشستی صمیمی با خبرنگاران ایرنا فارس افزود: رسانه ها با شفاف سازی و بسترسازی مبارزه با فساد، در تقویت سرمایه اجتماعی تاثیرگذار هستند و باید به ایفای این مسئولیت خطیر بپردازند.
این استاد دانشگاه با اشاره به نقش رسانه ها در شفاف سازی، ایفای نقش فعال تر آنها در مسیر تقویت سرمایه اجتماعی را خواستار شد.
** ایرنا صدای ملت است
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که 'ایرنا صدای ملت است'، گفت: از پایبندی به این موضوع ابایی نداریم و از تهیه کنندگان گزارش های روشنگرانه در این راستا حمایت می کنیم.
هاشمی با بیان اینکه عملکرد خبرنگاران ایرنا در یکسال گذشته بسیار جدی تر شده است، افزود: خبرنگاران ایرنا بسیار پرکار هستند؛ درحالی که در شرایطی هستیم که گفته می‌شود شاخص بهره‌وری کار در ایران حدود یک ساعت است، این شاخص در ایرنا کمتر از هشت ساعت نیست.
مدیرعامل ایرنا با اشاره به تحولات این رسانه در سال 97 گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی امروز با ایرنای گذشته تفاوت دارد و همگان به این باور رسیده‌اند و ما نیز تاکید می‌کنیم ایرنای شجاع، خلاق، فعال، مسئولیت پذیر و کم ادعا می‌تواند ایران را تغییر دهد، مدیریت ها را تحرک بخشد و صدای مردم باشد.
** برنامه راهبردی ایرنا تا پایان سال ابلاغ می شود
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه تلاش برای تحقق سیاست 'اثرگذارترین رسانه‌ای ایران' مبتنی بر نگاهی جامع است، گفت: برنامه راهبردی ایرنا به صورت رسمی تا پایان سال جاری به صورت مدون ابلاغ می شود و جمع‌بندی‌های نهایی صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: ایرنای امروز درمقایسه با یک سال گذشته موفقیت های بسیاری کسب کرده است؛ تعداد مخاطبان ایرنا طی ده ماهه امسال، حدود سه برابر شده و ایرنا تی‌وی، ایرنا 24 و ایرنا پلاس بیش از سایت اصلی ایرنا مخاطب دارند.
هاشمی نیروهای ایرنا را سرمایه های بزرگ توصیف و بر پیگیری رویکرد جوانگرایی مورد انتظار دولت تاکید کرد و گفت: تحرک و جوانگرایی و به کارگیری ایده‌های جدید از برنامه هایی است که باید تحقق یابد.
** بستر مورد نیاز برای فعالیت ایرنا پلاس در استان ها
این عضو هیات علمی دانشگاه اظهار داشت: معتقدیم باید تحرکی صورت گیرد و به ویژه سایت‌های چند رسانه ای در استان‌ها آغاز به کار کند که در صورت حمایت استانداری ها، این امر محقق و ایرنا پلاس و ایرنا تی وی در استان ها فعال می شود.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید نوآوری‌هایی در حرفه خویش ایجاد کنند، بیان داشت: ایرنا از بکارگیری سبک‌های ژورنالیسم تفصیلی تحقیقی و مبتنی بر خلاقیت‌ حمایت می‌کند.
وی اظهار داشت: در این راستا، گروه‌های پژوهشی ایرنا در ماه های گذشته به استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر و لرستان اعزام شده‌ و راهکارهایی را برای حل مسائل استانها به مدیران کشوری ارائه کرده اند.
** شهر شیراز، یک شاخص است
هاشمی که برای دومین بار در سال جاری از ایرنا مرکز شیراز بازدید می کرد، گفت: شیراز برای شخص من یک میزان و شاخص است، هم از این نظر که به این شهر تعلق خاطر دارم و هم به خاطر این که ظرفیت‌ها در فارس و شیراز بسیار است.
در آغاز این نشست، رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس گزارشی از عملکرد یکسال گذشته ایرنا مرکز شیراز ارائه کرد.
در ادامه، دبیران و خبرنگاران ایرنا فارس در فضایی صمیمی به طرح دیدگاه های خود برای اعتلای این سازمان خبری پرداختند که مورد استقبال دکتر هاشمی قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی پیش از این، هشتم فروردین ماه گذشته از ایرنا فارس بازدید کرده بود.
هاشمی همچنین اردیبهشت ماه گذشته در سفر به استان فارس، ضمن دیدار با استاندار، در نشست مشترک مدیران رسانه ها و روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان سخنرانی کرد.
7375/ 2027
کد N2094192

وبگردی