آفتاب

سالانه هنرهای تجسمی ایران در زاهدان آغاز شد

سالانه هنرهای تجسمی ایران در زاهدان آغاز شد

زاهدان- ایرنا- سالانه هنرهای تجسمی ایران همراه با نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی سیستان و بلوچستان عصر سه شنبه با حضور مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هنرمندان و علاقه مندان این هنر در مجتمع بزرگ فرهنگی هنری زاهدان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، انجمن هنرمندان سفالگر با حمایت و همکاری اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان «سالانه هنرهای تجسمی » خود را با برگزاری مراسم افتتاحیه، برپایی جلسات هم اندیشی، نشست های تخصصی، تجلیل از هنرمندان تجسمی استان سیستان و بلوچستان، برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان و بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و هنری این استان در تالار اشراق مجتمع فرهنگی هنری زاهدان آغاز کرد.
مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح سالانه و نمایشگاه هنرهای تجسمی گفت: 10 انجمن و تشکل ثابت هنرهای تجسمی و هنرهای جدید در کشور راه اندازی و فعال شده است.
هادی مظفری افزود: سالانه هنرهای تجسمی از زاهدان شروع شد و پس از آن در کرمان، شیراز، تبریز و سایر استانها ادامه خواهد یافت.
رئیس انجمن هنرمندان سفالگر ایران نیز در این مراسم با اشاره به ارزش و جایگاه سفال کلپورگان سیستان و بلوچستان گفت: پیشینه چند هزار ساله سفال آنهم به شکل بومی و سنتی نشانگر نگاه مردم دیروز و امروز منطقه به این هنر است.
فرزاد فرجی افزود: سالانه و نمایشگاه هنرهای تجسمی تلاشی برای پیوند هنرمندان سفال بومی و هنرمندان هنرهای تجسمی است.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه آشنایی با فرایند تولید فرهنگ محور، برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان هنرهای تجسمی، نشست تخصصی و جلسات هم اندیشی از برنامه های سالانه هنرهای تجسمی در زاهدان است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: آثار تجسمی هنرمندان سیستان و بلوچستان در زمینه‌ های نقاشی، مجسمه ‌سازی، سفال و سرامیک، عکاسی، تصویرسازی و گرافیک به مناسبت هفته هنر زاهدان در نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی به نمایش در آمد.
حسین مسگرانی افزود: سالانه هنرهای تجسمی ایران با تجلیل از هنرمندان تجسمی استان در تالار اشراق مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری زاهدان همراه بود و پس از آن نمایشگاه هنرهای تجسمی در نگارخانه‌ فردوسی همین مجتمع راه اندازی شد.
وی بیان کرد: نمایشگاه آثار هنرمندان سیستان و بلوچستان از امروز تا هفتم اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می ‌توانند برای بازدید از این آثار همه‌ روزه از ساعت 15تا20 به نگارخانه فردوسی در مجتمع بزرگ فرهنگی ‌هنری زاهدان مراجعه کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: این نمایشگاه از سلسله برنامه‌ های سالانه‌ هنرهای تجسمی ایران است که همزمان با هفته هنر زاهدان توسط انجمن هنرمندان سفالگر با حمایت و همکاری اداره‌کل تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

به گزارش ایرنا در پایان مراسم ضمن تجلیل از هنرمندان صاحب نام و برجسته هنرهای تجسمی سیستان و بلوچستان، نمایشگاه آثار هنرمندان این استان راه اندازی شد.
درادامه این برنامه هنرمندان و علاقه مندان از روستای فرهنگی ـ تاریخی کلپورگان به عنوان مرکز سفال و سرامیک کشور بازدید خواهند کرد.
این رویداد مهم فرهنگی هنری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن هنرمندان سفالگر ایران و با حضور هنرمندان، پژوهشگران و پیشکسوتان استانی و کشوری برگزار شده است.
9923 **6081
کد N2094165

وبگردی