آفتاب

شهنازی: اعتبارات فدراسیون تیر و کمان افزایش می یابد

شهنازی: اعتبارات فدراسیون تیر و کمان افزایش می یابد

تهران- ایرنا - دبیر کل کمیته ملی المپیک در جریان مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، گفت: با توجه به در پیش بودن مسابقات انتخابی المپیک، اعتبارات این فدراسیون در سال 98 افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا؛ مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، عصر امروز (سه شنبه) با حضور «شاهرخ شهنازی» دبیرکل کمیته ملی المپیک، «عبدالحمید احمدی» معاون وزارت ورزش و جوانان، «غلامرضا شعبانی بهار» رئیس فدراسیون و اعضای مجمع برگزار شد.
در این مجمع، شهنازی با بیان اینکه این رشته از پتانسیل خوبی برخوردار است، گفت: می دانیم کمانداران با مشکلات و کمبودهای زیادی مواجه هستند که در حد توان به فدراسیون برای رفع کمبودها کمک می کنیم.
وی با بیان اینکه از سال آینده تیراندازی با کمان معلولان نیز زیر مجموعه فدراسیون تیراندازی فعالیت می کند، ادامه داد: این مسئولیتی سنگین خواهد بود و البته نباید پذیرفتن این مسئولیت به گونه ای باشد که فشار مضاعفی به فدراسیون وارد کند. معتقدم باید در جلسات هشت فدراسیونی که قرار است رشته های معلولان را پوشش دهند، نماینده ای از کمیته ملی پارالمپیک حضور یابد و سهمی برای آنان مشخص کند.
به گفته شهنازی، کمیته ملی پارالمپیک در حال حاضر به طور مستقیم از مجلس شورای اسلامی بودجه دریافت می کند و باید بتواند سهمی از این اعتبار را برای فدراسیون هایی که رشته های پارالمپیکی را پوشش می دهند در نظر بگیرد.
این مدیر ورزشی در ادامه در خصوص مصدومیت «سهراب مرادی» دارنده مدال طلای المپیک 2016 و رکوردار وزنه برداری جهان، گفت: پزشکارن موضوع را با دلسوزی خاصی پیگیری می کنند و ما در وزارت ورزش و کمتیه ملی المپیک هر کاری که برای سلامتی ورزشکاران لازم باشد، انجام می دهیم. این پزشکان هستند که باید اعلام کنند چه وقت و چگونه باید جراحی مرادی انجام شود.
وی اضافه کرد: با توجه به گزارشات اعلام شده جای امیدواری هست که وی به المپیک 2020 توکیو برسد.
شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان نیز در این مجمع گفت: طی یکسال گذشته 190 میلیون تومان به هیات های استانی کمک شده است، ضمن اینکه 500 میلیون تومان هم برای بخش همگانی این رشته به استان ها اختصاص یافته که به تدریج در حال پرداخت این رقم به هیات ها هستیم.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از یک میلیارد و یکصد میلیون تومان از بدهی فدراسیون پرداخت شده است.
در ادامه این مجمع خزانه دار و بازرس فدراسیون گزارشی از عملکرد یکساله ارائه کردند و تعدادی از اعضا مجمع نقطه نظرات خود را به صورت پیشنهاد و راهکار برای توسعه این رشته ورزشی در سراسر کشور اعلام کردند.
ورزشی **1828**3783**
کد N2094045

وبگردی