آفتاب

پیشنهاد رسمی اندونزی برای میزبانی المپیک 2032

پیشنهاد رسمی اندونزی برای میزبانی المپیک 2032

تهران- ایرنا- کشور اندونزی پیشنهاد رسمی خود را برای میزبانی از المپیک 2032 تسلیم مقامات کمیته بین المللی المپیک (IOC) کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس تایید وزارت امور خارجه اندونزی، «مولیامان حداد» سفیر این کشور در سوئیس، هفته گذشته نامه حاوی پیشنهاد رسمی «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری کشورش را به مقر کمیته بین المللی المپیک (IOC) واقع در لوزان تقدیم کرد.
حداد با انتشار بیانیه ای رسمی، اعلام کرد: اکنون زمان مناسب برای عرضه قابلیت های اندونزی به عنوان کشوری بزرگ فرا رسیده است.
این پیشنهاد در حالی به طور رسمی مطرح شده است که ویدودو سال گذشته و در جریان بازی های آسیایی؛ دومین رویداد بزرگ ورزشی جهان پس از المپیک، نسبت به میزبانی از المپیک 2032 ابراز تمایل کرد.
کشور هند نیز برای میزبانی از این تورنمنت ابراز تمایل کرده و این در حالی است که کشورهای کره شمالی و جنوبی از احتمال ارائه پیشنهاد میزبانی مشترک خبر داده اند.
کمیته بین المللی المپیک، میزبان المپیک 2032 را تا سال 2025 اعلام خواهد کرد و در صورت پذیرفته شدن پیشنهاد اندونزی، این کشور پس از ژاپن، کره جنوبی و چین به چهارمین میزبان آسیایی این تورنمنت تبدیل خواهد شد.
دوره بعدی بازی های المپیک در سال 2020 و به میزبانی توکیو برگزار می شود و پاریس و لس آنجلس به ترتیب میزبانی المپیک سال های 2024 و 2028 را عهده دار خواهند بود.
ورزشی**3991**9129
کد N2094039

وبگردی