آفتاب

رئیس سازمان بورس: پیشنهاد درباره عرضه سهام عدالت به دولت رفت

رئیس سازمان بورس: پیشنهاد درباره عرضه سهام عدالت به دولت رفت

تهران- ایرنا- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از ارائه پیشنهادی به دولت خبر داد که بر اساس آن سهام عدالت در دست مردم معامله پذیر می شود.

به گزارش سه شنبه تارنمای سازمان بورس و اوراق بهادار، شاپور محمدی افزود: 49 میلیون نفر از هموطنان ما برای سهام عدالت ثبت نام کرده اند و به نوعی سهام عدالت به آنها تعلق گرفته اما سازو کارها به صورتی است که هنوز امکان معامله آن و اعمال حق رای وجود ندارد، از این رو، پیشنهاد تازه ای را با بکارگیری ظرفیت صندوق های قابل معامله در بورس مطرح کردیم.
دبیر شورایعالی بورس توضیح داد: پیشنهادی که سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به دولت داده است و به سران سه قوه نیز ارسال می شود، واگذاری واحدهای صندوق های قابل معامله (یی.تی.اف) در بورس به دارندگان سهام عدالت است.

** 35 میلیون سهامدار در صف دریافت کد معاملاتی
محمدی با بیان اینکه کد معاملاتی حدود 35 میلیون سهامدار در شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال صدور است، تصریح کرد: اطلاعاتی که از سازمان خصوصی سازی گرفتیم، در شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال پردازش است تا در صورت تصویب برای معامله یونیت ها (واحدهای سرمایه گذاری)، این آمادگی از قبل حاصل شده باشد.
وی درباره راه های مدیریت نقدینگی اعلام کرد: به مدد ابزارهای نوین بازار سرمایه، افرادی که به دنبال فرصت های خاص سرمایه گذاری هستند می توانند از مسیر بازار سرمایه به هدف خود دست پیدا کنند؛ از طرف دیگر، بحث مدیریت صحیح نقدینگی نیز در کشور مسیر صحیح خود را پیدا خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، سهام عدالت نوعی یارانه است که از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود.
هدف از عرضه سهام عدالت گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام شده است که طبق آن بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.
سبد سهام عدالت ترکیبی از 60 شرکت بورس و فرابورس است.
آیین ‌نامه اجرایی «افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون بر اساس توزیع سهام عدالت» نهم بهمن سال 1384 پس از اصلاح متن اولیه که در بیست و سوم آبان همان سال به تصویب هیات وزیران رسیده بود، تصویب و این سهام پیش از آغاز سال 1385 در چهار استان به برخی مشمولان اعطا شد.
در مرحله نخست، سهام عدالت به برخی افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و رزمندگان بیکار فاقد شغل تعلق یافت و برگه‌هایی به عنوان برگه سهام عدالت به مشمولان داده شد.
ارزش این برگه ‌ها در ابتدا معادل 500 هزار تومان سهام بود که سپس به یک میلیون تومان افزایش یافت.

اقتصام*2022*1961*
کد N2094028

وبگردی