آفتاب

500 شهید گلگون کفن نماد همراهی جامعه تکواندوکاران با مردم

500 شهید گلگون کفن نماد همراهی جامعه تکواندوکاران با مردم

اصفهان- ایرنا- دبیر چهارمین یادواره شهدای تکواندوی کشور گفت: تکواندوکاران ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همواره در کنار مردم قرار داشته و در راه اسلام خون داده اند که نماد آن تقدیم 500 شهید گلگون کفن است.

به گزارش ایرنا، حسین کفعمی روز سه شنبه در چهارمین یادواره شهدای تکواندو کشور که در سالن نگین سپاهانشهر اصفهان برگزار شد، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران تاکنون شهدای بسیاری تقدیم راه اسلام کرده است و جامعه تکواندوکاران ایران اسلامی با تاسی به سیره علوی در این مصاف در کنار مردم بوده اند.
وی اضافه کرد: از بین بیش از 500 شهید تکواندوی کشور 64 شهید متعلق به اصفهان هستند و 19 شهید در راه دفاع از حرم در عراق و سوریه به شهادت رسیده اند.
دبیر چهارمین یادواره شهدای تکواندو کشور با اشاره به شهادت 27 نفر از پاسداران انقلاب اسلامی در فاجعه تروریستی زاهدان، گفت: از این افراد شهید سید ابوالفضل موسوی از آران و بیدگل جزو جامعه تکواندوکاران ایران بود.
سید محمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو نیز در این مراسم اظهار داشت: مراسم تجلیل فرصتی مناسب برای آشنایی با شهدا است، زیرا شهیدان سند هویتی یک ملت هستند.
وی با بیان این که سند هویت موجب اتصال مردم یک ملت به یکدیگر و وابستگی آنها به آب و خاک خود می شود، اظهار داشت: همه ما در اصل به شناخت شهیدان احتیاج داریم.
پولادگر با اشاره به شجاعت و از خود گذشتگی شهیدان، ادامه داد: تنها نبردی که دشمن در آن نتوانست ذره ای از خاک ما را جدا کند، دفاع هشت ساله ملت ایران بود.
رییس فدراسیون تکواندو کشور همچنین تاکید کرد: شهدا را نباید در نام کوچه ها و خیابان ها خلاصه کنیم بلکه باید از آنها درس عملی بگیریم.
چهارمین یادواره پانصد شهید تکواندو کشور و تجلیل از شهدای شاخص این رشته رزمی در اصفهان با حضور رییس فدراسیون عصر سه شنبه در سالن نگین سپاهانشهر این شهر برگزار شد.
7134 / 6020 //6026/
کد N2094017

وبگردی