آفتاب

«شب باجلان فرخی» برگزار می‌شود

«شب باجلان فرخی» برگزار می‌شود

نشست «شب باجلان فرخی»، پژوهشگر، انسان‌شناس و اسطوره‌شناس ایرانی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، شب باجلان فرخی قرار است با سخنرانی پاشایی، محمد میرشکرایی، محمد اسدیان، پوپک عظیم‌ پور، علیرضا حسن‌زاده و علی دهباشی، از ساعت پنج تا هفت و نیم بعدازظهر سه شنبه ۳۰ بهمن برگزار شود.

محمد حسین باجلان فرخی، یکی از چهره‌های برجسته انسان‌شناسی و اسطوره‌شناسی ایران است که در شهر بروجرد در سال ۱۳۱۷ چشم به جهان گشود. وی تحصیلات خود را در زمینه انسان شناسی در ایران و هند دنبال کرد و سپس به عنوان عضو و مدیر گروه مطالعات شهری مرکز مردم شناسی به این مرکز پیوست و در سراسر ایران به تحقیق پرداخت.  از وی آثار متعددی در دو شکل تالیف و ترجمه در زمینه‌هایی چون اسطوره‌شناسی و مردم‌شناسی، چین شناسی و شعر منتشر شده است.

از تالیف‌ها و ترجمه‌های این مردم‌شناس، انتشار چهل جلد کتاب و تالیف حدود صد مقاله علمی که از سوی نشریاتی مانند کتاب جمعه، جهان نو، سخن، موسیقی، رودکی، کتاب ماه، و غیره  منتشر شده است، او را می‌توان یکی از ادامه دهندگان سنت مردم‌ شناسی در مرکز مردم شناسی و پلی بین مرکز و پژوهشکده مردم شناسی در دهه‌های اخیر دانست. بسیاری از محققان و علاقمندان اسطوره؛ آشنایی خود با اساطیر جهان را مدیون ترجمه های ارزشمند او در زمینه اساطیر جهان هستند.

خانه گفتمان شهر، محل برگزاری این نشست، در نشانی میدان فلسطین، ضلع جنوبی خیابان طالقانی واقع است.

انتهای پیام

کد N2094010

وبگردی