آفتاب
در تحلیل بیانیه رهبری؛

تحلیلگر سیاسی اصولگرا: نمره ما در آزادی‌ کمتر از استقلال است

تحلیلگر سیاسی اصولگرا: نمره ما در آزادی‌ کمتر از استقلال است

تهران- ایرناپلاس- یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه رهبری در بیانیه گام دوم بر تفکیک ساحت‌های نظام و اهداف انقلاب تأکید کرده‌اند، می‌گوید: پیشرفت‌های ما در همه اهداف انقلاب به یک اندازه نبوده است.

ناصر ایمانی، فعال و تحلیلگر سیاسی اصولگرا درباره بخشی از بیانیه اخیر رهبری مبنی بر اینکه «انقلاب اسلامی همچون پدیده‌ای زنده و با اراده، همواره دارای انعطاف و آماده‌ تصحیح خطاهای خویش است، امّا تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست»، می‌گوید: تصور می‌کنم رهبری با این بیانیه ساحت انقلاب را از نظام و دولت‌ها تفکیک کردند. انقلاب اهدافی داشته‌ که آن اهداف تجدیدپذیر نیست، چراکه اهداف والایی است و اهداف مردم است. استقلال، آزادی، جمهوریت و عدالت؛ این‌ها اهداف انقلاب است و تجدیدپذیر نیست.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های ما در همه اهداف انقلاب به یک اندازه نبوده است، تصریح می‌کند: نظام و دولت‌ها توانستند هدف استقلال را تا حد زیادی محقق سازند، اما در هدفی مانند عدالت، دستاورد ضعیف‌تری داشتیم. همچنین در عرصه آزادی نسبت به استقلال نمره کمتری به خودمان می‌دهیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه ما ساحت‌های دیگری چون ساحت نظام و انقلاب داریم، می‌افزاید: ایشان در این باره می‌فرمایند ما در این زمینه‌ها اشتباهاتی داشتیم و این اشتباهات قابل بیان و اصلاح است. ما باید این ساحت‌ها را از یکدیگر تفکیک کنیم، حتی در اذهان افراد جامعه که اهداف انقلاب تجدیدنظرپذیر نیست، اما اینکه ما با تشکیل نظام جمهوری اسلامی به چند درصد از این اهداف دست یافته‌ایم جای بحث دارد. ممکن است به بخشی از آن‌ها دست‌یافته باشیم و نه همه آن‌ها که این نیز به نحوه عملکرد دولت‌ها بازمی‌گردد.

ایمانی ادامه می‌دهد: دولت‌ها دارای نواقصی بوده و هستند که قابل بررسی و تجدیدنظر است. حتی درباره ساختارهای نظام نیز به تعبیر قانون اساسی می‌توان تجدیدنظر کرد. بنابراین این ساحت‌ها را باید از ساحت انقلاب تفکیک کنیم.

وی در همین راستا تأکید می‌کند: مسلماً در ساحت نظام و بالأخص در ساحت دولت‌ها نتوانستیم همه اهدافی که انقلاب اسلامی داشته است را محقق سازیم؛ مخصوصاً در عرصه‌های عدالت و آزادی.

اخیراً مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای با عنوان « گام دوم» در هفت سرفصل منتشر کرده‌اند و از سایر دستگاه‌ها، مسئولان، مردم و به‌طور خاص جوانان خواسته‌اند برای تحقق آن گام بردارند.

**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای**ایرناپلاس**
کد N2093962

وبگردی