آفتاب
وزیر راه تشریح کرد

آفت های بی توجهی فرهنگی و تراکم فروشی برای شهرسازی

آفت های بی توجهی فرهنگی و تراکم فروشی برای شهرسازی

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی از تدوین «آیین نامه کنترل شهرسازی» به همت معاونت معماری و شهرسازی این وزارتخانه خبر داد تا مشکلاتی مانند فقدان شناخت واقعی از فرهنگ و زندگی مردم و تراکم فروشی از سوی شهرداری ها رفع شود.

به گزارش سه شنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در بیست و یکمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری توضیح داد: بخشی از کم‌توجهی به طرح‌های جامع مصوب به دلیل فقدان شناخت واقعی از فرهنگ و زندگی مردم و بخشی دیگر به واسطه فروش تراکم توسط شهرداری ها به وجود آمده است که باید این آفت ها را برطرف کنیم.
وی از استانداران خواست وظایف خود در زمینه تهیه طرح های تفصیلی شهرهای کوچک را به کارگروه‌های استانی تفویض نکنند.
اسلامی یادآوری کرد: بنده زمانی که مسئولیت استانداری مازندران را برعهده داشتم همه اختیاراتی را که شورای برنامه ریزی استان به کارگروه‌های استانی تفویض کرده بود لغو کردم، زیرا معتقدم شورای استان، شورای سلطنتی نیست بلکه شورایی است که باید همه جوانب را بسنجد و مسائل را بررسی کند.

** کشور بیش از این طاقت تخلف را ندارد
اسلامی تصریح کرد: باید در شورای عالی شهرسازی و معماری راه‌حل‌های اجرایی و واقع ‌بینانه‌ای داشته باشیم، زیرا کشور بیش از این طاقت تخلف را ندارد و باید شهرفروشی و مشکلات ناشی از بی توجهی به واقعیات زندگی و فرهنگ مردم مهار شود.
وی تاکید کرد هرجا شهرهای ایران آسیب دیده ناشی از فقدان انضباط فکری و رفتاری بوده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: با تدوین آیین نامه کنترل شهرسازی، این امور انضباط بیشتری بیابد و پایش آن همچون کنترل ساختمان ها جایگاه قانونی ویژه‌ای پیدا کند.
اسلامی تصریح کرد: باید سیاست‌ها را به گونه‌ای تدوین، برنامه‌ریزی و پایش کنیم که مصوبات ما در شورای عالی شهرسازی و معماری بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد.

اقتصام*1108*1961*
کد N2093881

وبگردی