آفتاب

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس در تذکراتی ضمن بیان برخی مشکلات و مسائل اجرایی کشور، رسیدگی و تدبیر وزیران دولت در حل این مسائل را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی گلمرادی نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی به وزیر راه و شهرسازی درباره تاخیر در پروژه بزرگراه بندر ماهشهر - هندیجان که علاوه بر اخلال در امور حمل و نقل درون استانی، باعث تصادفات مکرر جنی و مالی متعدد برای مردم منطقه شده است، تذکر داد.
محمد عزیزی نماینده مردم ابهر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اینکه هیچ گونه مبلغی برای فعالیت های فرهنگ، کانون ها و انجمن های فرهنگی، اختصاص داده نشده است، تذکر داد.
وی همچنین به وزیر نفت در خصوص راکد ماندن احداث میدان وروردی شهرستان خرمدره به دلیل عدم جابجایی خطوط لوله نفت، تذکر داد.
حسن سلیمانی نماینده مردم کنگاور در تذکراتی به وزیر نیرو؛ تسریع در بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان هرسین و همچنین تسریع در پروژه عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهرستان صحنه را خواستار شد.
وی به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در احداث ایستگاه راه آهن نهاوند- کرمانشاه در صحنه، هرسین و کنگاور و همچنین تسریع در پرداخت اعتبارات احداث راه روستایی آسفالته حوزه های انتخابیه و بهسازی و مرمت راه های روستایی تذکر داد.
سلیمانی همچنین در تذکری به وزیر جهادکشاورزی، تسریع در پرداخت مطالبات چغندرکاران حوزه های انتخابیه از سوی کارخانه های طرف قرار داد را خواستار شد.
شهاب نادری نماینده اورامانات نیز خطاب به وزیران دادگستری، راه وشهرسازی و ورزش و جوانان و وزیر نفت درباره ضرورت رعایت حقوق نویسندگان و جلوگیری از ممنوع القلم شدن بدون استناد حقوقی و قانونی آنان؛ وضعیت اسفناک جاده اصلی اورامانات و ریزش محورهای اصلی؛ بازسازی سالن های ورزشی در منطقه زلزله زده اورامات و ضرورت گازرسانی به منطقه اورامانات و منطقه زلزله زده را تذکر داد.
نصراله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات به وزیر صمت تذکر داد که چرا با وجود گذشت پنج ماه از قرار گرفتن لیست قطعات خودرو در حدود کالایی 2، با ارز نیمایی، خودروسازان هنوز نسبت به بازنگری قیمت خرید کالا از قطعه سازان، هیچ اقدامی نکرده اند و باعث تمرکز بسیار این شرکت ها به دلیل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش آنها شده است.
وی همچنین به وزیر صمت تذکر داد که چرا پس از کنترل قیمت شمش آلومینیوم در بازار بورس مجددا قیمت این محصول به سرعت افزایش و عرضه آن به دلایل نامشخص در حال کاهش است. وی همچنین لزوم بازنگری در نحوه اخذ ضمانتنمامه برای شرکت های وارد کننده کالا با سابقه طولانی و استفاده از روش های جایگزین نظیر گفته مدیران به جای سپرده قانونی را خواستارشد.
پژمانفر به وزیر امور خارجه در خصوص لزوم استفاده از ظرفیت ایجاد شده برای صادرات با توجه به افزایش نرخ ارز و رایزنی وزارت امور خارجه با کشورهای آسیایی،‌ عراق و افغانستان برای شناسایی بازارهای بالقوهاین کشورها، تذکر داد.
این نماینده مجلس همچنین در تذکری به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، لزوم بررسی هرچه سریع تر مشکل آنتن دهی تلفن همراه در مشهد را با توجه به تعداد زائرین- علی الخصوص در ایام عید نوروز- را خواستار شد.
جلال محمود زاده نماینده مردم مهاباد نیز به وزیر بهداشت و درمان تذکر داد با این عنوان که جناب آقای نمکی چرا جلوی انحصار در فعالیت طب کار گرفته نمی شود.
یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه وترکمانچای نیز به وزیر ورزش در خصوص عدم توجه به تذکر کتبی قبلی در ارتباط با مجموعه 5هزار نفری شهید سرانجام در شرهستان میانه و از سوی جریان اداری برگزاری مجمع عمومی و انتخابات ریاست کنگ فو تذکر داد.
صدیف بدری نماینده اردبیل در تذکری به وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی؛ لزوم تسریع در تعیین میزان افزایش حقوق کارگران زحمتکش در سال 98، متناسب با نرخ تورم واقعی در کشور را خواستار شد.
وی همچنین در تذکری دیگر به وزیر راه و شهرسازی، لزوم اقدام سریع برای بهبود شرایط و برقراری پروازهای بیشتر هواپیماها در اردبیل را خواستار شد.
سید حمایت میرزاده دیگر نماینده اردبیل در خصوص علت کوتاهی بانک ملی و کشاورزی به وظایف حاکمیتی دولت در شهرستان گرمی که روز به روز موجب ایجاد نارضایتی مردم می شود؛ تذکر داد.
هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور نیز به وزیر راه وشهرسازی تذکر داد؛ در خصوص 29 اسفند سالروز حادثه قطار نیشابور که به آسمانی شدن بیش از 320 نفر از مسئولان وقت و عزیران آتش نشان و مردم غیور شهرستان نیشابور؛ مسئولان از به وجود آمدن چنین به حوادثی تدبیر لازم را به کار گیرند.
**سیام**3050**1535
کد N2093867

وبگردی