آفتاب

طرح فدک به پیشنهاد اتاق متوقف شد/ لزوم همکاری بخش خصوصی در دولت برای مقابله با چالش انرژی و آب

طرح فدک به پیشنهاد اتاق متوقف شد/ لزوم همکاری بخش خصوصی در دولت برای مقابله با چالش انرژی و آب

رئیس اتاق بازرگانی گفت: مسئله هدفمندی انرژی همواره مورد بحث بوده و چالش بزرگی برای اقتصاد کشور است که باید به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در صبحانه کاری اتاق بازر گانی ایران که با حضور وزیر نیرو و فعالان بخش خصوصی برگزار شد غلامحسین شافعی رئیس اتاق گفت: براساس بند الف تبصره یک قانون بهبود فضای کسب و کار اتاق بازرگانی ایران وظایف جدیدی در ارتباط با سند آب و کشاورزی برعهده این اتاق نهاده شده و ظرف مدت سه سال دفتر ویژه راهبردی آب در اتاق ایجاد شود.

وی ادامه داد: اتاق در این رابطه کارهای زیادی انجام داده که مورد عنایت وزارت نیرو نیز واقع شد و در نهایت منجر به تشکیل کارگروه مشترک بین اتاق و وزارت نیرو شد.

شافعی افزود: این دفتر مطالعات عمیقی در مورد‌ آب و بحران‌های پیش رو انجام داد و آن را به دفتر رهبر انقلاب نیز ارائه کرد که بر همین اساس از اجرای طرح فدک جلوگیری شد.

وی افزود: تشکیل کارگروه خصوصی‌سازی آب با موافقت وزارت نیرو در این دفتر ایجاد شده و امیدواریم کارگروه خصوصی‌سازی به نتایج خوبی برسد. مسئله هدفمندی انرژی همواره مورد بحث بوده و چالش بزرگی برای اقتصاد کشور است که باید به آن توجه شود.

رئیس اتاق با اشاره به اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید گفت: ما از وزارت نیرو می‌خواهیم که برای راه‌اندازی بازار انرژی و بازار آب در این خصوص همکاری‌های لازم را داشته باشند. با توجه به شرایط موجود گسترش رابطه بخش خصوصی با دولت امری اجتناب‌ناپذیر است. به خصوص در حوزه انرژی و آب که تبدیل به یک چالش بزرگی شده است.

کد N2093387

وبگردی