آفتاب

آخرین شب اجراهای موسیقی در فرهنگسرای نیاوران چه گذشت؟

آخرین شب اجراهای موسیقی در فرهنگسرای نیاوران چه گذشت؟

در ششمین و آخرین شب از سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر، گروه موسیقی «بانوان یاغلیق» و «کنسرت رخداد» هر کدام در دو سانس جداگانه در سالن فرهنگسرای نیاوران به اجرای قطعات موسیقی پرداختند.

به گزارش ایسنا، گروه موسیقی «بانوان یاغلیق» که تیر ۹۷ فعالیت خود را در بخش موسیقی مقامی قشقایی شروع کرده‌اند و اولین اجرای رسمی در دهمین جشنواره موسیقی فارس در بخش مقامی و کسب مقام سوم این جشنواره را در کارنامه خود دارند، ابتدا قطعه «فولک قشقایی» را اجرا کردند.
سپس قطعات درآمد آتلی - شعر از میرزا ماذون قشقایی، هلی متوسط لالا - شعر از میرزا ماذون قشقایی، هاینا هلی- شعر از میرزا ماذون قشقایی، هلهله - شعر از میرزا ماذون قشقایی، لای لای - شعر از میرزا ماذون قشقایی، جنگ‌نامه، نگارجان - شعر از میرزا ماذون قشقایی، بوزداغ، کیخا - شعر از میرزا ماذون قشقایی، گیلگزیاغلیق- شعر از میرزا ماذون قشقایی توسط این گروه اجرا شد.

در بین اجرای این قطعات، قطعه لای لای - شعر از میرزا ماذون قشقایی مورد استقبال بیشتر علاقه‌مندان این گروه قرار گرفت.

اعضای این گروه از؛ ساناز نامداری (کمانچه و هم‌خوان)، دنیا حبیبی (کمانچه التو و هم‌خوان)، جهان‌آرا پناهی (ویلون و هم‌خوان)، مژده بابایی آردکپان (سه‌تار و هم‌خوان)، عارفه حاتمی سلوکلویی (بند تار)، شیما بناسفید شیرازی (تمبک)، مینا شهریاری (نقاره) و حدیث غلامی (خواننده) تشکیل شده بود.

این گروه موسیقی رأس ساعت ۱۸:۳۰ کار خود را آغاز کردند.

همچنین در سانس بعدی این سالن، گروه موسیقی «رخداد» که فعالیت خود را با تکیه بر معرفی نوازندگان جوان و کشف و شناسایی استعداهای درخشان موسیقی و همین‌طور حفظ و پاس‌داشت میراث فرهنگی در زمینه موسیقی اصیل ایرانی آغاز کرده است و در ادامه با شرکت در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی قصد ترغیب نسل جوان به این هنر فاخر و متعهد و تاکید بر هویت موسیقی و فرهنگ ایرانی را در دستور کار خود دارد، از ساعت ۲۱:۳۰ قطعات موسیقی خود را به روی صحنه بردند.
این گروه کاملاً جوان قطعات پیش‌درآمد نوا ساز و آواز - شعر از حافظ، قطعه بامداد - شعر از حافظ، ساز و آواز - شعر از حافظ، تصنیف خموشانه - شعر از شفیعی کدکنی، چهار مضراب شور - ساز و آواز - شعر از حافظ، تصنیف قفل زندان - شعر از مولانا را اجرا کردند.
اعضای این گروه؛ سهند شکرزاده (آهنگساز، تار و سه‌تار)، محمد ذاکر حسین (آواز)، سامان سلطانی و پرستو مستعان (کمانچه)، مانا آرین‌دوست (عود)، محمد بهرادکیا (سنتور)، زهرا ملحوظ (تنبک)، علی خداحامی (تار باس)، فرزاد سلیمانی (سه‌تار)، محمد اسکندری (سنتور باس)، علیرضا احمدی (دف) و سروش شمس (تار) هستند.
در ادامه این اجرا سارا صوفی سیاوش که متولد سال ۱۳۷۶ است و از ۷ سالگی فراگیری پیانو را آغاز کرده است، «تکنوازی پیانو» را برای حضار انجام داد که با استقبال قابل‌قبولی همراه بود.
انتهای پیام

کد N2093090

وبگردی