آفتاب
معاون وزیر فرهنگ:

شمار خادمان قرآن از توان شناسایی وزارت فرهنگ خارج است

شمار خادمان قرآن از توان شناسایی وزارت فرهنگ خارج است

تهران - ایرنا - معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،گفت: شمار خادمان قرآن کریم به قدری زیاد است که این معاونت توانایی شناسایی تمامی آنها را ندارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، عبدالهادی فقهی زاده دوشنبه شب در بیست و سومین آیین تکریم خادم قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل انقلاب برگزار شد،تصریح کرد: این معاونت به عنوان نماینده دولت که دستاورد خون شهیدان است و مبتنی بر قرآن و معارف عطرت طاهره شکل گرفته است همه ساله در جستجوی خادمان قرآن کریم است که منشا خدمات قابل توجه شده اند و فواید بسیار به جامعه تقدیم کرده اند.
وی با اشاره به تعداد بی شمار خادمان قرآن کریم اظهار داشت: این معاونت همه ساله توفیق شناسایی و معرفی خادمان قرآن کریم را دارد، دریافت عنوان خادم قرآن به مثابه عهدی است که با خدا می بندیم و آغاز خدمت گذاری مخلصانه و بی چشم داشت و مرحله ای جدید پیش رو است.
وی تاکید کرد: عنوان خادم قرآن کریم به معنای خدمت به ارزش های متعالی و دینی، نشان دادن برجستگی های معارف اسلامی در جهان و معرفی نماز و عدالت به عنوان دو شاخصه مهم حکومت دینی است.
وی خاطرنشان کرد: در دوره فعلی بیش از پیش باید به دنبال عرضه برجستگی هایی موجود در اسلام باشیم کتابی که قرن ها پیش به عنوان برترین گفته ها نازل شده و به دست بشر رسیده است.
وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) اظهار داشت: وظیفه اهل بیت (ع) دلدادگان به قرآن کریم این است که همانطور که قرآن هست و پیراسته از خرافات و به دور از گزافه گویی و در وجه رحمانی دین به جهانیان عرضه گردد و آنها خود دلداده و دلبسته خواهند شد.
به گفته وی خادمان بی چشمداشت نان و آب به عنوان خادم قرآن کریم افتخار می کنند.
وی با تبریک به برگزیدگان در رشته های مختلف خادم قرآن تصریح کرد: لوح به امضای رئیس جمهوری رسیده و از سوی وزیر فرهنگ به دست برگزیدگان می رسد.

** اهدای خادم افتخاری قرآن به وزیر فرهنگ

همزمان با بیست و سومین آیین تکریم خادم قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان« خادم افتخاری قرآن کریم» دریافت کرد.

** معرفی خادمان قرآن

پس از افتتاح سامانه جامع قرآنی، محمدرضا حکیمی و فتح الله نجار زادگان در رشته تحقیق و پژوهش قرآن، امیر آقایی در رشته حفظ کل قرآن کریم، رحیم خاکی و علی اکبر ملکشاهی در رشته قرائت قرآن کریم، محمد علی باشه آهنگر در رشته هنرهای قرآنی، حسین آیات در رشته خوشنویسی کتابت قرآن کریم، حسین علمی و نسرین نافذ کلام در رشته آموزش قرآن کریم، اکبر خاکساری و هادی قبادی در رشته مدیریت قرآنی و سید یحیی یثربی در رشته ترجمه قرآن کریم به عنوان خادمان بیست و سومین آیین تجلیل از خادمان قرآن کریم معرفی شدند.
فراهنگ ** 7561 ** 1355 **
کد N2092977

وبگردی