آفتاب
نماینده تهران:

باید زمینه افزایش مشارکت سیاسی جوانان را فراهم کنیم

باید زمینه افزایش مشارکت سیاسی جوانان را فراهم کنیم

تهران - ایرنا - نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته ملی جوانان کمیسیون یونسکو در ایران گفت: در راستای استفاده از ظرفیت جوانان و زمینه سازی برای رشد مشارکت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آنان که امروز یکی از مهمترین موضوعات کشور ما است، باید زمینه افزایش مشارکت سیاسی آنها را فراهم کنیم.

سیده فاطمه حسینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به اولین جلسه این کمیته که در دفتر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد، افزود: مجلس پیگیر اولویت های جوانان را در دستور کار خود قرار می دهد و به رسیدگی مشکلات جوانان علاقه مند است.
حسینی تاکید کرد: امروز جوانان ایرانی از جمله مهمترین ظرفیت های کشور هستند و ضرورت دارد با بررسی چالش ها و مشکلاتی که جوانان ایرانی در کشور با آن مواجه هستند، زمینه را برای بروز استعدادهای آنان فراهم کنیم.
سخنگوی فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: می توان با تکیه بر استعداد، توانمندی و ظرفیت های جوانان شاهد توسعه روزافزون کشور باشیم.
حسینی با اشاره به اینکه در جلسه اخیر این کمیته بر ضرورت زمینه سازی برای رشد مشارکت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جوانان تاکید شد، گفت: در راستای استفاده از ظرفیت جوانان و زمینه سازی برای رشد مشارکت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آنان که امروز یکی از مهمترین موضوعات کشور ما است، باید زمینه افزایش مشارکت سیاسی آنها را فراهم کنیم.
به گفته این نماینده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، امروز در دنیا جوانان توانستند حدود 12 درصد کرسی های مجلس را کسب کنند و تلاش ها نیز بر این است که این میزان مشارکت طی سال های آتی افزایش یابد.
وی با بیان اینکه ما تجربه های موفقی را در مجلس شورای اسلامی در حوزه جوانان داشته ایم که برای نمونه می توان به حضور فعال نمایندگان جوان مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه های اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU) اشاره کرد، گفت: باید برای افزایش مشارکت سیاسی جوانان تلاش کنیم و یکی از فرصت های پیش رو آن است که در جریان بررسی لایحه جامع انتخابات در مجلس، سن نامزدی مجلس را از 30 سال کاهش دهیم. البته بهتر بود که دولت در این لایحه این موضوع را مورد توجه قرار می داد اما نمایندگان در مجلس نیز می توانند این موضوع را اصلاح کنند.
سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران، مهندس تندگویان معاون وزیر ورزش، سهیلا بامری جوان ترین شهردار کشور و شهردار چگردک دلگان، جلال رضایی نور جوانترین رییس دانشگاه و رییس دانشگاه صنعتی قم، یاشار نجفی از سازمان بهزیستی کشور، نیلوفر گچیلو نماینده معاونت بانوان ریاست جمهوری، خانم عیسی وند از وزارت علوم و دکتر احمدی از وزارت ورزش و جوانان اعضای کمیته ملی جوانان کمیسیون یونسکو در ایران هستند.
سیام**9121**1751**1535
کد N2092933

وبگردی