آفتاب

200 شرکت دانش بنیان کشور در حوزه نانو فعالند

200 شرکت دانش بنیان کشور در حوزه نانو فعالند

تربت حیدریه - ایرنا - دبیر هیات ممتحنه، ارزشیابی و برنامه ریزی رشته نانو فناوری پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیش از 200 شرکت دانش بنیان کشور در حوزه نانو مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، سیدمهدی رضایت روز دوشنبه طی بازدید از زیرساخت های آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: در حوزه فناوری های نوین، نانوفناوری حرف نخست را در کشور می زند زیرا فقط یک رشته تلقی نمی شود بلکه از آن به عنوان یک صنعت بزرگ یاد می شود.
وی با بیان اینکه مسئولان وظیفه دارند ارتباط دانشجویان به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی را با صنعت نانو فناوری پزشکی تسهیل کنند، اظهار داشت: دانشجویان نباید تنها به تولید مقاله اکتفا کنند بلکه باید با گرایش به رشته نانو فناوری پزشکی، زمینه رشد و توسعه این رشته پزشکی را در کشور بیش از پیش فراهم نمایند.
وی هدف از این بازدید را ایجاد زمینه گسترش رشته نانو فناوری پزشکی در واحدهای دانشگاهی و ترغیب و تشویق بیشتر دانشجویان به این صنعت بیان کرد و گفت: در صورت گرایش دانشجویان به این صنعت ، علاوه بر ایجاد اشتغالزایی پایدار و اصولی ، می توان به بسیاری از اهداف مورد نظر در این بخش نیز دست یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز در این مراسم گفت: با وجود نوپا بودن رشته نانو فناوری پزشکی، جمهوری اسلامی ایران رتبه ششم جهان در تولید علم و مقاله در این حوزه را به خود اختصاص داده است.
سعیدرضا قنبری زاده با بیان اینکه رشته نانو فناوری پزشکی در کشور به سرعت در حال رشد و توسعه است افزود: در صورت گرایش بیشتر دانشجویان به این رشته ، می توانیم در جهان به موفقیت های بسیار دست یابیم چرا که مراکز دانشگاهی ظرفیت بزرگ برای دستیابی به این مهم را در اختیار دارند.
وی، توجه به ظرفیت های موجود در هر منطقه را از مهمترین محور در گسترش رشته های جدید دانست و اظهار داشت: تربت حیدریه با داشتن زعفران، گیاهان دارویی متعدد و بستر مناسب در این زمینه می تواند با جذب این رشته و کمک دانش آموختگان این حوزه در جهت کارآفرینی و راه اندازی بورس بین المللی زعفران گام بردارد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر ساکنان آنها در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان 9 دی تربت حیدریه و 20 تخت در بیمارستان مه ولات دارد.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
7079/ 6053
کد N2092900

وبگردی